Abstrakt
Od 2015 roku w Katedrze Siłowni Morskich i Lądowych Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej realizowane są badania naukowe związane z kompleksowym badaniem silnika o zapłonie samoczynnym zasilanego różnymi rodzajami pozostałościowych paliw żeglugowym, w tym zasiarczonych i modyfikowanych. Przewidywanym efektem tych badań, dofinansowanych przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Morskiej w Gdańsku, ma być opracowana metodyka oceny energetycznej nowo produkowanych paliw żeglugowych oraz oceny skutków zastosowania tych paliw na intensywność degradacji elementów konstrukcyjnych silnika okrętowego. Ocena taka wymaga min. analizy porównawczej charakterystyk przepływowych wtryskiwacza w stanie referencyjnym (zwykle nowego) oraz po przepracowaniu przez rozpylacz określonej liczby godzin w warunkach zasilania silnika badanymi paliwami. W referacie przedstawiono założenia oraz ich sprzętową realizację stanowiska do badania wtryskiwaczy a także wyniki badań wstępnych, których celem była ocena przydatności realizowanego stanowiska.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Journal of Polish CIMEEAC
nr 13,
strony 99 - 111,
ISSN: 1231-3998 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Rudnicki J., Ochał N.: STANOWISKO DO BADANIA WTRYSKIWACZY W WARUNKACH ZASILANIA SILNIKA PALIWAMI MODYFIKOWANYMI// Journal of Polish CIMEEAC. -Vol. 13., iss. 1 (2018), s.99-111
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 107 razy