Abstract
Przylgnie zaworów wydechowych silnie obciążonego silnika okrętowego zostały pokryte warstwą wykonana ze stopu kobaltu za pomocą techniki napawania laserowego. Tak przygotowane zawory były eksploatowane przez 3000 godzin w silniku Daru Młodzieży. Po tym czasie zostały zdemontowane i poddane szczegółowej analizie. Warunki pracy spowodowały powstanie na powierzchni przylgni warstwy tlenków o różnej grubości, wykazującej skłonność do pękania i odwarstwiania się. Analiza mikrostruktury na przekroju nie wykazała znaczącej degradacji.Zaobserwowano spadek twardości warstwy ale nadal wyższa niż podłoża stalowego. Ten typ napoin może być zalecany do zastosowania w celu przedłużenia żywotności zaworów.
Authors (3)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Journal of KONES
no. 17,
pages 211 - 216,
ISSN: 1231-4005 - Language:
- English
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Kończewicz W., Krużycki P., Smoleńska H.: Study of structures and properties of the laser cladding exhaust valve after service// Journal of KONES. -Vol. 17., iss. iss. 3 (2010), s.211-216
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 114 times
Recommended for you
The Impact of Material Selection on Durability of Exhaust Valve Faces of a Ship Engine – A Case Study
- H. Smoleńska,
- W. Kończewicz,
- S. Bazychowska
Behavior of the exhaust valve cladding face under the service conditions
- W. Kończewicz,
- H. Smoleńska
Regeneration of marine engine valves using laser surfacing
- H. Smoleńska,
- J. Łabanowski,
- W. Kończewicz