Abstrakt
Przylgnie zaworów wydechowych silnie obciążonego silnika okrętowego zostały pokryte warstwą wykonana ze stopu kobaltu za pomocą techniki napawania laserowego. Tak przygotowane zawory były eksploatowane przez 3000 godzin w silniku Daru Młodzieży. Po tym czasie zostały zdemontowane i poddane szczegółowej analizie. Warunki pracy spowodowały powstanie na powierzchni przylgni warstwy tlenków o różnej grubości, wykazującej skłonność do pękania i odwarstwiania się. Analiza mikrostruktury na przekroju nie wykazała znaczącej degradacji.Zaobserwowano spadek twardości warstwy ale nadal wyższa niż podłoża stalowego. Ten typ napoin może być zalecany do zastosowania w celu przedłużenia żywotności zaworów.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Journal of KONES
nr 17,
strony 211 - 216,
ISSN: 1231-4005 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Kończewicz W., Krużycki P., Smoleńska H.: Study of structures and properties of the laser cladding exhaust valve after service// Journal of KONES. -Vol. 17., iss. iss. 3 (2010), s.211-216
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 114 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
The Impact of Material Selection on Durability of Exhaust Valve Faces of a Ship Engine – A Case Study
- H. Smoleńska,
- W. Kończewicz,
- S. Bazychowska
Behavior of the exhaust valve cladding face under the service conditions
- W. Kończewicz,
- H. Smoleńska
Regeneration of marine engine valves using laser surfacing
- H. Smoleńska,
- J. Łabanowski,
- W. Kończewicz