Abstract
Artykuł przedstawia możliwości wykorzystania symulacji numerycznych do badań efektywności urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w aspekcie sposobów ich konfgurowania. Obecnie w celu dopuszczenia do stosowania bariery ochronne muszą przejść specjalistyczne testy zderzeniowe. Ze względu na wysoki koszt tych badań coraz częściej producenci barier oraz inne podmioty odpowiadające za urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (brd) wspomagają się symulacjami komputerowymi. W artykule przedstawiono metodykę budowy modelu obliczeniowego do symulacji testu zderzeniowego wraz z kilkoma przykładami jego zastosowania. Wskazano również na istniejące prawne uwarunkowania wykorzystania symulacji numerycznych w procesie certyfkacji barier.
Authors (6)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (2018 Elamed Media Group)
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Magazyn Autostrady
pages 24 - 30,
ISSN: 1730-0703 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2018
- Bibliographic description:
- Wilde K., Bruski D., Burzyński S., Chróścielewski J., Pachocki Ł., Witkowski W.: Symulacje numeryczne jako wsparcie badania właściwości barier ochronnych// Magazyn Autostrady. -., iss. 6 (2018), s.24-30
- Sources of funding:
-
- Project Devices for road safety
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 181 times