Abstrakt
Artykuł przedstawia możliwości wykorzystania symulacji numerycznych do badań efektywności urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w aspekcie sposobów ich konfgurowania. Obecnie w celu dopuszczenia do stosowania bariery ochronne muszą przejść specjalistyczne testy zderzeniowe. Ze względu na wysoki koszt tych badań coraz częściej producenci barier oraz inne podmioty odpowiadające za urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (brd) wspomagają się symulacjami komputerowymi. W artykule przedstawiono metodykę budowy modelu obliczeniowego do symulacji testu zderzeniowego wraz z kilkoma przykładami jego zastosowania. Wskazano również na istniejące prawne uwarunkowania wykorzystania symulacji numerycznych w procesie certyfkacji barier.
Autorzy (6)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (2018 Elamed Media Group)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Magazyn Autostrady
strony 24 - 30,
ISSN: 1730-0703 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Wilde K., Bruski D., Burzyński S., Chróścielewski J., Pachocki Ł., Witkowski W.: Symulacje numeryczne jako wsparcie badania właściwości barier ochronnych// Magazyn Autostrady. -., iss. 6 (2018), s.24-30
- Źródła finansowania:
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 174 razy