Abstract
Praca zawiera ogólną charakterystykę pracy szyny, wyginanej w trakcie procesu regulacji geometrycznej toru kolejowego, z punktu widzenia analizy wytrzymałościowej konstrukcji. Omówiono efekty zastosowania wybranych programów polowych oraz własne rozwiązanie, wykorzystujące model toru składający się z elementów skupionych oraz metodę energetyczną Lagrange´a. Określono również założenia dla wyznaczania krzywizny toru podczas pracy podbijarki oraz przedstawiono konstrukcję czujników pomiarowych.
Authors (5)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- XII Konferencja Naukowa Drogi Kolejowe 2003. strony 187 - 203
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2003
- Bibliographic description:
- Koc W., Wilk A., Dobrowolski P., Grulkowski S., Kostro G.: Teoretyczne i empiryczne aspekty metody wymuszonych przemieszczeń poprzecznych toru kolejowego.// XII Konferencja Naukowa Drogi Kolejowe 2003./ Gdańsk: Politechnika Gdańska, 2003, s.187-203
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 68 times