Abstract
W artykule przedstawiono wyniki badań obniżenia i podwyższenia ciśnienia opon terenowych typu AT(All Terrain) na opóźnienie hamowania samochodu terenowego Land Rover Discovery i bez układu ABS. Pomiary opóźnienia hamowania przeprowadzono na suchej nawierzchni asfaltowej. Przedstawiono wykresy, jak wpływa obniżenie i podwyższenie ciśnienia w ogumieniu kół przedniej i tylnej osi na opóźnienie hamowania uwzględniając siłę nacisku na pedał hamulca.
Authors (3)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 23 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe
pages 376 - 379,
ISSN: 1509-5878 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2012
- Bibliographic description:
- Owczarz M., Witkiewicz M., Taryma S.: Wpływ wartości ciśnienia w oponach drogowo-terenowych na opóźnienie hamowania samochodu terenowego// Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe. -., nr. nr 5 (2012), s.376-379
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 120 times
Recommended for you
ANALIZA PORÓWNAWCZA DROGI HAMOWANIA MOTOCYKLA Z WŁĄCZONYM I WYŁĄCZONYM UKŁADEM ABS
- M. Witkiewicz,
- M. Owczarz,
- S. Taryma
2017
Próbna eksploatacja zasobnika superkondensatorowego w gdyńskiej sieci trolejbusowej
- M. Bartłomiejczyk,
- M. Połom,
- K. Staroński
2013