Abstrakt
W artykule przedstawiono wyniki badań obniżenia i podwyższenia ciśnienia opon terenowych typu AT(All Terrain) na opóźnienie hamowania samochodu terenowego Land Rover Discovery i bez układu ABS. Pomiary opóźnienia hamowania przeprowadzono na suchej nawierzchni asfaltowej. Przedstawiono wykresy, jak wpływa obniżenie i podwyższenie ciśnienia w ogumieniu kół przedniej i tylnej osi na opóźnienie hamowania uwzględniając siłę nacisku na pedał hamulca.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 23 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe
strony 376 - 379,
ISSN: 1509-5878 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Owczarz M., Witkiewicz M., Taryma S.: Wpływ wartości ciśnienia w oponach drogowo-terenowych na opóźnienie hamowania samochodu terenowego// Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe. -., nr. nr 5 (2012), s.376-379
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 120 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
ANALIZA PORÓWNAWCZA DROGI HAMOWANIA MOTOCYKLA Z WŁĄCZONYM I WYŁĄCZONYM UKŁADEM ABS
- M. Witkiewicz,
- M. Owczarz,
- S. Taryma
2017
Próbna eksploatacja zasobnika superkondensatorowego w gdyńskiej sieci trolejbusowej
- M. Bartłomiejczyk,
- M. Połom,
- K. Staroński
2013