Wzorcowanie systemu dla diagnostyki łożysk silnika indukcyjnego z wykorzystaniem metod wibracyjnych.
Abstract
Opracowano nową metodę badawczą dla diagnostyki łożysk, zbudowano urządzenie pomiarowe a dalej przeprowadzono badania na celowo uszkodzonych łożyskach. Uszkodzone łożyska poddano kwalifikacji pod względem głębokości uszkodzenia. Sposób oceny był następujący: po wykonaniu uszkodzenia montowano łożysko do silnika i wykonywano badanie systemem diagnostyki wibracyjnej. System kwalifikuje uszkodzenia łożysk do trzech grup: uszkodzenie silne, średnie i słabe. Stwierdzono, że kwalifikacja zależy w równej mierze od głębokości jak i kształtu wykonanego ubytku na elemencie łożyska, a nawet przy pozornie identycznych, wprowadzonych ubytkach diagnozy nie są powtarzalne. Pozornie taki sam ubytek wykonany na różnych elementach łożyska daje różne oceny jego głębokości. W przypadkach wprowadzenia do łożyska uszkodzenia, z reguły w widmie wibracji pojawiają się zarówno składowe odpowiedzialne za wprowadzone uszkodzenie, jak i składowe charakterystyczne dla innych uszkodzeń. Wprowadzenie określonych uszkodzeń do łożyska powoduje szybki rozwój uszkodzeń wtórnych.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Measurement Automation Monitoring
pages 186 - 188,
ISSN: 2450-2855 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2006
- Bibliographic description:
- Swędrowski L., Dzwonkowski A.: Wzorcowanie systemu dla diagnostyki łożysk silnika indukcyjnego z wykorzystaniem metod wibracyjnych. // Pomiary Automatyka Kontrola. -., nr. [nr] 9 bis (2006), s.186-188
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 90 times