Wzorcowanie systemu dla diagnostyki łożysk silnika indukcyjnego z wykorzystaniem metod wibracyjnych.
Abstrakt
Opracowano nową metodę badawczą dla diagnostyki łożysk, zbudowano urządzenie pomiarowe a dalej przeprowadzono badania na celowo uszkodzonych łożyskach. Uszkodzone łożyska poddano kwalifikacji pod względem głębokości uszkodzenia. Sposób oceny był następujący: po wykonaniu uszkodzenia montowano łożysko do silnika i wykonywano badanie systemem diagnostyki wibracyjnej. System kwalifikuje uszkodzenia łożysk do trzech grup: uszkodzenie silne, średnie i słabe. Stwierdzono, że kwalifikacja zależy w równej mierze od głębokości jak i kształtu wykonanego ubytku na elemencie łożyska, a nawet przy pozornie identycznych, wprowadzonych ubytkach diagnozy nie są powtarzalne. Pozornie taki sam ubytek wykonany na różnych elementach łożyska daje różne oceny jego głębokości. W przypadkach wprowadzenia do łożyska uszkodzenia, z reguły w widmie wibracji pojawiają się zarówno składowe odpowiedzialne za wprowadzone uszkodzenie, jak i składowe charakterystyczne dla innych uszkodzeń. Wprowadzenie określonych uszkodzeń do łożyska powoduje szybki rozwój uszkodzeń wtórnych.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Measurement Automation Monitoring
strony 186 - 188,
ISSN: 2450-2855 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2006
- Opis bibliograficzny:
- Swędrowski L., Dzwonkowski A.: Wzorcowanie systemu dla diagnostyki łożysk silnika indukcyjnego z wykorzystaniem metod wibracyjnych. // Pomiary Automatyka Kontrola. -., nr. [nr] 9 bis (2006), s.186-188
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 90 razy