Zastosowanie pogłębionych wywiadów osobistych w badaniu postrzegania treści internetowych na temat produktów i firm
Abstract
Celem artykułu jest zaprezentowanie postrzegania internetowych treści przez internautów oraz sposobów pozyskiwania wartościowych informacji, związanych z organizacjami, bądź produktami. Zaprezentowano w nim wyniki uzyskane dzięki wykorzystaniu jednej z technik badań jakościowych – indywidualnych wywiadów częściowo ustrukturyzowanych. Opracowanie nawiązuje do koncepcji inbound marketing, jednak koncentruje się na potrzebach i zachowaniach konsumentów treści. Postrzegają oni produkty i organizacje poprzez pryzmat odnajdywanych informacji. Nie chcą być atakowani nachalną reklamą lub zanudzani przez nieatrakcyjne treści. Odwracają się od marek, które prowadzą z nimi komunikację w Internecie jedynie przy użyciu tradycyjnych działań, oferując treści niedostosowane do ich potrzeb. Koncepcja inbound marketing opiera się na trzech głównych komponentach: wyszukiwarki internetowe, kontent (treści) oraz media społecznościowe. Dlatego też na tych obszarach skoncentrowano się podczas przeprowadzanych wywiadów.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
MARKETING I RYNEK
pages 528 - 536,
ISSN: 1231-7853 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Brzozowska-Woś M.: Zastosowanie pogłębionych wywiadów osobistych w badaniu postrzegania treści internetowych na temat produktów i firm// MARKETING I RYNEK. -., nr. 11 (2014), s.528-536
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 143 times