Publications
Filters
total: 67
Catalog Publications
Year 2022
-
Manifesto [Intellectual Output 5] for High-quality Baukultur in the Digital Age
PublicationThe aim of the Manifesto is to extract the most important messages of the work on the BuildDigiCraft project and to translate them into a public declaration of views, intentions and policy recommendations directed at the academic, professional and policy-making community responsible for the shaping of the built environment (on local, regional, national and European/international level). With the BuildDigiCraft Manifesto the project...
Year 2015
-
DYNAMIC ANALYSIS OF THE IMPACT OF VIBRATION ON HISTORICAL BUILDINGS - AN OWN PROJECT OF EXTERNAL STAIRCASE
PublicationThis article presents numerical simulations that concern modeling of interaction of the external staircase’s construction with the observation deck on historic water tower located at Gdansk University of Technology. The interaction occurring according to various methods of the staircase's construction support on the wall of the historic tower was compared. The external staircase that allows for entering onto the monument was subjected...
-
Szkice Oliwskie
Publication
Year 2014
-
ARCHITECTURE IN BRANDING AND OVERBRANDING PROCESS. HOW GLOBALIZATION INFLUENCED ARCHITECTURE QUALITY.
PublicationGlobalization is unification. In the field of architecture and in the social structure alike, the globalization leads to a blending of economies and cultures that produces uniformly branded public space as a response to universal assumptions of integration and correlation. While branding consists in creating a recognizable and outstanding image a strong contradiction exists between both of these approaches. As a result, regional...
-
Architektura przyszłości – przekraczanie granic poprzez interfejsy
PublicationArchitektura przyszłości rozpatrywana jest w kontekście rozwoju technologii cyfrowych, które umożliwiają nadawanie obiektom architektonicznym cech interfejsów. Przekraczanie granic dotyczy więc nadawania architekturze nowych funkcji - funkcjonalności zapożyczonych ze świata wirtualnego, emisji informacji oraz interakcji. W tym ujęciu „interfejs architektoniczny” stanowi płaszczyznę komunikacji pomiędzy obiektem architektonicznym...
-
City as a product. Architecture as an Economic Instrument. Are Global Cities People-Friendly Places?
PublicationWhile spending time in our everyday urban environment do we ever think how particular architecture influences the economic value of that space? Space has its measurable financial value. From the economic point of view a place can be treated as a product that fights for appearing in tourists’ and investors’ consciousnesses. Space - treated as an object of demand and supply - becomes an element in a marketing game. To reach its...
-
Paisagens, Passagens
Publication -
Polski Pawilon na EXPO 2015 w Mediolanie
Publication -
Retrato da Cidade Castelo Branco/ Portret miasta Castelo Branco
Publication -
Rysunki Parku Krajobrazowego Mata de Busaco w Portugalii
Publication -
The Corporate Museum: A New Type of Museum Created as a Component of Marketing Company
PublicationA new type of museum appeared – the corporate museum. The museum institution in this instance has been used as a new marketing device for building corporate identity strategies. Their inception is not based on the existing context of a place, but appears to be integrated with the corporate identity program, exposing the company’s values and philosophy. The corporate museums are thematic, commercial buildings, owned by a particular...
-
Weryfikacja efektów kształcenia jako element Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia
PublicationPojęcie weryfikacji efektów kształcenia jest pojęciem nowym, wprowadzonym w ostatniej nowelizacji ustawy. Pojęcie to jest ściśle związane z osiągniętymi przez studenta efektami kształcenia, które precyzyjnie definiują jego kompetencje. Efekty kształcenia określane są przez uczelnię jako specyficzne dla danego kierunku studiów i pogrupowane są w kategorie: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
-
Wystawy Światowe w Barcelonie - problemy zachowania dziedzictwa kulturowego
Publication...
-
Wystawy światowe w Barcelonie: Problemy zachowania dziedzictwa kulturowego
PublicationW prezentowanej Państwu książce przedmiotem analizy są obiekty architektoniczne wystaw światowych, które - pomimo tymczasowego charakteru imprez wystawowych - pozostają jako obiekty stałe. Konstrukcja książki wykorzystuje zasadę od ogółu do szczegółu, gdzie na tle subiektywnie wyselekcjonowanych przykładów historycznych, tymczasowych obiektów wystawowych przedstawiam przypadek dwóch szczegółowo przeanalizowanych pawilonów hiszpańskich...
Year 2013
-
Akwarela- pasje i namiętności
PublicationMonografia dwujęzyczna: w języku polskim i angielskim przedstawiająca twórczość akwarelistów, członków założycieli nowo powstałego Stowarzyszenie Akwarelistów Polskich.
-
Architektura komercyjna : Próba definicji
PublicationWe współczesnym świecie coraz powszechniejsze stają się kultura konsumpcyjna i społeczeństwo konsumpcyjne, Wszyscy poruszamy się w tej skomercjalizowanej rzeczywistości. Komercjalizacji podlega coraz wiecej zachowań społecznych, procesów ekonomicznych i twórczych. W tej sytuacji należy założyć, że również architektura uczestniczy w tym procesie. Dotychczasowa klasyfikacja przynależności budowli do okreslonej grupy jest kwalifikacją...
-
Ausencias
Publication15 obrazów z cyklu Ausencias (Nieobecności) prezentowane na międzynarodowej wystawie zbiorowa malarstwa, rzeźby i fotografii.
Year 2012
-
Akwarele
PublicationMalując dążę do ukazania indywidualnego oblicza jakim rzeczy do mnie przemawiają. Jednak pomiędzy intencją, a jej malarską interpretacją stoi akwarelowa technologia z jej regułami i specyfiką. Ta fascynująca gra możliwości i ograniczeń odbywa sie pomiędzy spontanicznym gestem mokrego pedzla a kontrolą jego styku z powierzchnią papieru.
-
Changing by light - how the lighting of intelligent spaces can influence the urban image
PublicationIn the article light will be presented as a tool in the process of transforming the urban space. The reason for this use of light is the commercial aspect of space that forces it to be still competitive and profitable. Such a need gives rise to many innovative solutions in the city space, which allow transmitting information in order to attract human attention, and sometimes make it even possible to involve the user in the interaction...
-
Energy of change in commercial, innovative and inteligent spaces
PublicationW artykule miasto zostanie zakwalifikowane do przestrzeni komercyjnych, które charakteryzuje ciągłe dążenie do atrakcyjności. Napędza to wykorzystywanie rozwiązań innowacyjnych w zakresie kształtowania przestrzeni, będących nowym źródłem miejskiej energii. W artykule uwaga skupi się innowacyjności przestrzeni, wynikającej z udziału technologii informacyjnych, które na styku z architekturą i sztuką czynią tą przestrzeń inteligentną....