Publications
Filters
total: 506
Catalog Publications
Year 2002
-
Warunki rozwoju telekooperacji w organizacji pracy
PublicationW artukule omówiono zagadnienie doskonalenia organizacji pracy z zastosowaniem telekooperacji. Przedstawiono klasyfikację form koordynacji pracy z uwzględnieniem współczesnych wymogów funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku. Zaprezentowano uwarunkowania oraz perspektywy rozwoju telekoopracji.
-
Wykorzystywanie systemów informatycznych i systemów informacji przestrzennej do realizacji zadań samorządu terytorialnego.
PublicationW artykule podjęto tematykę wykorzystania systemów informatycznych, w tym systemów informacji przestrzennej przez jednostki samorządu terytorialnego. Zadania związane z wykorzystaniem SI są realizowane na wszystkich szczeblach samorządu, przy czym stopień przydatności SI i SIP dla ich właściwej realizacji jest zróżnicowany. Przedstawiono ocenę stopnia przydatności SI i SIP do realizacji poszczególnych zadań jednostek samorządu...
-
Zarządzanie łańcuchem dostaw - partnerstwo w handlu
PublicationW pracy przedstawiono nowe zależności w handlu między dostawcą a detalistą. Szczególną uwagę poświęcono budowaniu relacji partnerskich w łańcuchu dostaw m.in. przez zastosowanie koncepcji ECR oraz systemów EDI. Przedstawiono również przykład wykorzystania powyższych teorii przez firmę Geant Polska.
-
Zastosowanie metody Case Study do analizy przebiegu informatycznych przedsięwzięć wdrożeniowych
PublicationW artykule opisano możliwości zastosowania metody Case Study do analizy przebiegu przedsięwzięć wdrożeniowych systemów informatycznych wspomagających zarządzanie. Opisano praktyczne możliwości stosowania Case Study, podano przykład przeprowadzonej za pomocą tej metody analizy przypadku oraz przedstawiono możliwość zastosowania jej jako narzędzia do usystematyzowania informacji potrzebnych do weryfikacji hipotez.
-
Zastosowanie metody QFD do doskonalenia jakości użytkowej serwisów WWW
PublicationW artykule przedstawiono zastosowanie metody QFD do doskonalenia jakości użytkowej serwisów WWW o charakterze handlowym. W omawianym podejściu zostają zidentyfikowane wymagania klienta-użytkownika oraz czynniki techniczne, które budują sukces serwisu WWW oraz związanego z nim przedsięwzięcia gospodarczego. Następnie w macierzy domu jakości zostaje wydzielony ''rdzeń'' serwisu, zawierający najważniejsze dla klienta funkcje, oraz...
-
Zaufanie w systemach płatności online.
PublicationW artykule omówiono problematykę związaną z dokonywaniem płatności drogą elektroniczną. Przedstawiono przyczyny częstego braku zaufania do tej formy dokonywania transakcji oraz sformułowano zakres badań niezbędnych do określenia, czy przyczyny takiego stanu rzeczy są zbliżone w Polsce i na świecie.