Department of Ship and Land Based Power Plants - Administrative Units - Bridge of Knowledge

Search

Department of Ship and Land Based Power Plants

Filters

total: 313

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2011
Year 2009
Year 2018
Year 2008
Year 2020
Year 2007
Year 2010
Year 2006
  • Environmental risk measure of ships

    W artykule wyszczególniono najistotniejsze zanieczyszczenia uwalniane podczas eksploatacji statków. Przedyskutowano norweską propozycję indeksacji środowiskowej statków. Zaproponowano probabilistyczny model do oceny ryzyka stwarzanego przez statki względem środowiska morskiego oraz miarę tego ryzyka. Przedstawiono także wyniki badań wpływu niezawodnośći elementów technicznych i poziomu wyszkolenia załogi na roczne ryzyko środowiskowe...

  • Identyfikacja procesu diagnozowania urządzeń okrętowych
    Publication

    - Year 2006

    Przedstawiono proces diagnozowania jako dwuwymiarowy proces stochastyczny, składający się z procesu funkcjonowania systemu diagnozującego podczas jego eksploatacji i procesu pozyskiwania informacji o stanie urządzenia jako systemu diagnozowanego.

  • Koncepcja oszacowania zanieczyszczeń zawartych w spalinach silników o zapłonie samoczynnym
    Publication

    - Year 2006

    Zaproponowano model procesu rozruchu silników o zapłonie samoczynnym, w formie procesu semimarkowskiego. Zaproponowano również możliwość uwzględnienia w badaniach ilości substancji szkodliwych, zawartych w spalinach masy substancji zanieczyszczonej, jako zmiennej losowej. W rozważaniach tych przyjęto, że statystyka tej zmiennej ma rozkład asymptotycznie normalny.

  • Możliwości zastosowania elementów logiki rozmytej do oceny ryzyka środowiskowego statków
    Publication

    - Year 2006

    W referacie przedstawiono możliwości adaptacji miękkich metod analizy systemowej do oceny ryzyka środowiskowego statków; zarówno na etapie ustalania danych niezawodnościowych, wyznaczania prawdopodobieństw zdarzeń niebezpiecznych dla środowiska oraz oceny skutków uwolnienia zanieczyszczeń ze statków.

  • Neuronowa implementacja markowskiego modelu niezawodnościowego siłowni okrętowej
    Publication

    - Year 2006

    W artykule przedstawiono podsumowanie pierwszego etapu badań dotyczących możliwości i celowości implementacji markowskiego modelu niezawodnościowego siłowni okrętowej za pomocą sztucznych sieci neuronowych.Zaprezentowano wyniki symulacyjnego eksperymentu eksploatacyjnego, które posłużyły do pozytywnej weryfikacji przedstawionej w pracy hipotezy o istniejących w tym zakresie możliwościach.

Year 2012
Year 2015
Year 2016
Year 2014
Year 2017
Year 2013
Year 2019
Year 2003
Year 2002
  • Metoda energetyczno-czasowa oceny działania poprzecznych łożysk ślizgowych. Energy-time method of the estimation of work of slide bearing
    Publication

    - TRIBOLOGIA - Year 2002

    Zaproponowano interpretację wartościującą działania, które (podobnie jak przedstawione w mechanice klasycznej działania Hamiltona i Maupertiusa oraz działanie wynikające ze zmiany pędu ciała) jest rozpatrywane jako wielkość fizyczna o jednostce miary zwanej dżulosekundą [dżulxsekunda]. Przedstawiono oryginalną metodę analizy i oceny działania łożyska ślizgowego z uwzględnieniem jego niezawodności i bezpieczeństwa funkcjonowania....

  • Metoda identyfikacji stanu technicznego urządzeń na podstawie oceny ich działania
    Publication

    - Diagnostyka - Year 2002

    Przedstawiono propozycję ilościowej interpretacji działania dowolnego urządzenia, w którym zachodzą oddziaływania energetyczne w określonym czasie. Według tej interpretacji, działanie urządzeń zostało przyrównane do pojęcia wielkości fizycznej, z jednostką miary [dżulxsekunda], którą można przedstawić zależnością podobną do tych, jakie są używane w fizyce, a ściślej w mechanice klasycznej i mechanice kwantowej. Uzasadniono, że...

    Full text available to download

  • Model bezpieczeństwa statku morskiego.
    Publication

    - Year 2002

    Bezpieczeństwo statku zależy istotnie od jego procesu eksploatacji. Proces ten zamodelowano jako semi-Markowowski. Fazostany procesu eksploatacji wywołują zapotrzebowanie na użytkowanie określonych systemów statku. Podczas realizacji procesów użytkowania tych systemów mogą powstawać zdarzenia niezdatności elementów technicznych i antropijnych, co może powodować wypadki morskie, czyli niespodziewane zdarzenia, których...