Publications
Filters
total: 236
Catalog Publications
Year 2016
-
The Principles of Alternative Investments Management
Publication -
The Problem of the Inclusion of Spatial Dependence Within the TOPSIS Method
Publication -
Universal and contextualized public services: Digital public service innovation framework
PublicationIn view of the rising social and economic inequalities, public service delivery should be both universal, i.e. independent of the recipients' social or economic status, and contextualized, i.e. able to compensate for different local needs and conditions. Reconciling both properties requires various forms of innovations, chief among them innovations in digital public services. Building upon the four-stage model underpinning the...
Year 2015
-
Analysis of Attitudes of Internet Users Towards the Brand in Social Media
Publication -
Application of dynamic factor models for inflation forecasting in Poland
Publication -
Determinants of the European Union’s Trade - evidence from a panel estimation of the gravity model
Publication -
Dynamika rynku przed deregulacją zawodu brokera ubezpieczeniowego w Polsce
Publication -
Europe, between Mandatory and Voluntary Approach to CSR: Some New Evidence from the Polish Listed Companies
Publication -
Innovations in the payment card market: The case of Poland
Publication -
Prognozowanie liczby wybranych szkód ubezpieczeniowych w Polsce
Publication -
RESEARCH AND DEVELOPMENT EXPENDITURES AND QUALITY OF LIFE IN EUROPEAN UNION COUNTRIES
Publication -
Rola interesariuszy w działaniach na rzecz projektowania i doskonalenia systemów zarządzania jakością polskich uczelni
Publication -
The Book of Trends in Education 2.0
Publication -
The study of polish consumer's online brand-related activities
Publication
Year 2014
-
Alternative Investments in Wealth Management
Publication -
Knowledge Management Critical Success Factors and the Innovativeness of KIBS Companies
Publication -
Massive Open Online Courses: strategies and research areas
PublicationThe latest education revolution, the massive open online courses (MOOCs), is gaining momentum, accolades, and participation across industry and academia. These learning laboratory behemoths host and assess tens to hundreds of thousands of students in a single class, for free. Similar to their scope, MOOCs’ short- and long-term educational implications seem massive. Immediate MOOC educational outcomes vary widely from roaring successes...
-
Metody ustalania cen produktów na rynku usług w Polsce
Publication -
METROPOLITAN AREAS IN CENTRAL POLAND AND THEIR IMPACT ON MIGRATION FLOWS
Publication -
Online representation of Switzerland as a tourism destination: An exploratory research on a Chinese microblogging platform
Publication -
Redefining the Modifiable Areal Unit Problem Within Spatial Econometrics, the Case of the Aggregation Problem
Publication -
Redefining The Modifiable Areal Unit Problem Within Spatial Econometrics, The Case of the Scale Problem
Publication -
Świadomość ubezpieczeniowa w aspekcie ubezpieczeń na życie – wyniki badań
Publication -
The Application Of Local Indicators For Categorical Data (LICD) In The Spatial Analysis Of Economic Development
Publication -
The Delimitation of Bipolar Metropolitan Area Within the Kujawsko-Pomorskie Region
Publication -
The Modifiable Areal Unit Problem – Analysis of Correlation and Regression
Publication
Year 2013
-
Economic Crisis in Croatia
Publication -
Handel targowy jako faux pas
PublicationWspółcześnie występujący handel targowy w przestrzeni publicznej posiada dwoisty charakter, polegający na niejednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy powinno się ingerować współczesną architekturę w organizację targowisk czy jarmarków. Może tego rodzaju wydarzenia stanowią pewnego rodzaju nostalgię za tą pierwotną żywiołową formą handlu, której już się nie odnajdzie w galeriach handlowych, hipermarketach, gdzie rzesze ludzi pracują...
-
Interpretation of Structural Parameters for Models with Spatial Autoregression
Publication -
Note on the multidimensional Gebelein inequality
PublicationWe generalize the Gebelein inequality for Gaussian random vectors in R^d.
-
OBSZARY METROPOLITALNE POLSKI POŁUDNIOWEJ A RUCH MIGRACYJNY LUDNOŚCI
Publication -
Product diversification, relative specialisation and economic development: Import–export analysis
Publication -
The Role of Trade in Intra-Industry Productivity Growth-the Case of Old and New European Union Countries
Publication -
UK travel agents’ evaluation of eLearning courses offered by destinations: an exploratory study.
PublicationThis study aims to develop an understanding of the use of e-learning courses created for travel agents by Destination Management Organizations (DMOs). It explores agents’ perceptions of such courses. The research examines the views of 304 UK-based travel agents using online survey and investigates whether age, sex, type of agency, work experience, and educational level have influence on e-learning uptake. The satisfaction of travel...
-
What Determines Export Diversification in the Development Process? Empirical Assessment
Publication -
Wystawa indywidualna - Re.produkcja
Publication -
Wystawa pokonkursowa "Apartament Gdyński" w ramach III Weekendu Architektury w Gdyni 2013 r., organizowany przez Miasto Gdynia i Agencję Rozwoju Gdyni
Publication
Year 2012
-
Development of banking sectors in Kosovo and Montenegro in the years 2000-2010
Publication -
Got a Light? Illuminating Lung Cancer
Publication -
Miejsca handlu ulicznego w przestrzeni publicznej
PublicationHandel targowy w przestrzeni publicznej współczesnego miasta posiada różnorodne znaczenie, często stawiany jest w dwóch granicznych spojrzeniach, od formy szpecącej daną przestrzeń, po element pożądania w celu przyciągnięcia oka turysty oraz stworzenia atmosfery swojskości w przestrzeni publicznej miasta. W poniższym artykule spróbujemy się przyjrzeć tej drugiej możliwości wykorzystania handlu targowego, jako elementu mogącego...
-
Miejsca handlu ulicznego w przestrzeni publicznej współczesnego miasta
PublicationPlac targowy w przestrzeni publicznej współczesnego miasta posiada różnorodne znaczenie, często stawiany jest w dwóch granicznych spojrzeniach, od formy negatywnie wpływającej na daną przestrzeń, po element mogący w znaczący sposób przyciągnąć oko turysty oraz stworzyć atmosferę swojskości w przestrzeni publicznej miasta. W poniższym artykule spróbujemy się przyjrzeć, jakie znaczenie mają miejsca handlu targowego w przestrzeni...
-
Obiekty handlu targowego w przestrzeni publicznej Gdańska - rozpoznanie problemu badawczego
PublicationPrzestrzeń publiczna w swojej historii jak i współcześnie wciąż jest wykorzystywana do funkcji handlowej, stąd zagadnienie handlu targowego w przestrzeni publicznej, nie jest bez znaczenie pod względem wpływów na kształtowanie danego miejsca. Podejście naukowe do form obiektów związanych z handlem targowym za równo w ujęciu historycznym jak i współczesnym, pozwoli usystematyzować jego funkcjonowanie we współczesnym mieście.
-
Promocja miasta poprzez wykorzystanie wielofunkcyjnych możliwości placów miejskich
PublicationW artykule przedstawiono problem adaptacji współczesnych placów miejskich do potrzeb szybko zmieniającego się rynku, z wykorzystaniem tradycji miejsca oraz funkcji jakim są m.in. targi, jarmarki jak i różnego rodzaju imprezy kulturalne.
-
The market and the fair as a traditional activity of the city
PublicationThe modern commercial center with its impersonal form still on the squares and streets appear traditional markets and its annual versions – fairs, which similarly to the historical commerce - gather different activities of the inhabitants.
-
The outdoor market places in the public spaces of a modern city = Miejsca handlu targowego w przestrzeni publicznej współczesnego miasta (vol.1)
PublicationNowadays the market in the public space has different meanings. One of the point of view concentrate on the market as a low attraction of the city, which make it more chaotic. Although there exist contrary point of view – to apply the outdoor markets and the fairs in the public space as a one of the main attraction dedicated for toursits and local people.
Year 2011
-
Koncepcja implementacji rozmytego modelu wspomagania zarządzania wybranymi usługami internetowymi
PublicationPrzedstawiono koncepcję implementacji zdefiniowanego modelu do prognozowania sprzedaży kredytów hipotecznych w Internecie. Prezentowane są zagadnienia dotyczące technicznych aspektów procesu implementacji oraz korzyści, jakie może to przynieść poszczególnym uczestniko rynku.
-
Przegląd wybranych topologii aktuatorów piezoelektrycznych
PublicationGłównym celem artykułu było przedstawienie stanu wiedzy oraz dotychczasowego doświadczenia związanego z maszynami piezoelektrycznymi. W pracy zostało omówione zjawisko piezoelektryczne oraz rys historyczny. Przedstawiono różne topologie aktuatorów piezoelektrycznych działających w warunkach specjalnych. W poszczególnych rozdziałach zostały opisane: silnik pierścieniowy z falą biegnącą, aktuatory o dużej wartości momentu oraz silniki...
-
Structural Change in New Member States (1995–2005): Shift–Share Analysis of Productivity Growth and its Determinants
Publication -
The demand for skills and labour costs in partner countries
Publication -
Travel agents and destination management organizations: eLearning as a strategy to train tourism trade partners.
PublicationThis article offers an overview of the existing online courses run by national destination management organizations (DMOs) in order to better equip travel agents and tour operators in the sales activities of the tourism destinations. These online courses represent one of the B2B offers by DMOs and an interesting opportunity for travel agents, who are trying to find their identity and competitive advantage within the context of...