Ksenia Piątkowska - Publications - Bridge of Knowledge

Search

Filters

total: 26

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2023
Year 2019
Year 2018
Year 2017
Year 2016
  • Barcelona - from the province to Metropolis.The cogent strategy of branding the city
    Publication

    - Year 2016

    The phenomenon of rebranding Barcelona's image, called the Barcelona effect or 'Barcelona Model', is exampled as one of the most spectacular transformations of the city perception in the last decade. Why has Barcelona been successful? Is it the effect of the recently intensified revitalization practice, or has the city of Barcelona built its brand market value for years? The aim of the research is to name these transition...

  • Moving Towards Competence in Teaching Architecture: The Relationship of Research and Design in Academia
    Publication

    Architecture is truly a profession of public trust requiring special care at all stages in academic education. European educational reforms initiated by the 1999 Bologna Process affected architecture education, and shifted the role of research. The number of doctoral programs increased, so the involvement of PhD students in teaching also expanded. This study aims to identify how these changes affect quality in architecture education....

    Full text available to download

  • Time for temporariness! Temporary architecture - whim or necessity?
    Publication

    - Year 2016

    What are the qualities of temporary architectural objects that make them helpful instruments for evolving the image of contemporary urban space? Six hypotheses provide rationales for why current temporary architecture seems to be a remedy for dysfunctional city structures. The research was limited to the temporary architectural objects constructed in open-air city zones, including the architecture of events. The temporary objects'...

Year 2015
Year 2014
Year 2012
  • MARKETING STRATEGY - SPACE AS A PRODUCT.ARCHITECTURE AS A MARKETING DEVICE.
    Publication

    - Year 2012

    Space has its measurable financial value. From the economic point of view place can be treated as a product that fights for appearing in tourists' and investors' consciousnesses. Space - treated as the object of demand and supply - becomes an element in a marketing game. To reach its maximal value the given space should be competitive to other spaces, from which it wants to stand out. However, in the field of architecture - and...

Year 2011
  • Primo non nocere - Die Neuevaluierung und Revitalisierung des alten Universitaetsgelaendes in Danzig
    Publication

    - Year 2011

    Konstruując kompleksowy program rozwoju kampusu zespół specjalistów PG musiał odpowiedzieć na wiele kluczowych pytań wpływających na ostateczne decyzje przestrzenne. Historyczna część kampusu - jej spójność przestrzenna jest prawnie chroniona i nie może być zakłócona. Dlatego przy konstruowaniu programu rewitalizacji dla tej strefy przyjęto za nadrzędną dewizę Primo Non Nocere. Aby zminimalizować ingerencję w zastaną strukturę...

Year 2010
  • Wystawy światowe w Barcelonie. Problemy zachowania dziedzictwa kulturowego
    Publication

    - Year 2010

    Wystawy światowe to wydarzenia mające istotny wpływ na historię i kulturę Europy i świata. Stanowią miejsce prezentacji dorobku kulturalnego i ekonomicznego państw w nich uczestniczących. A ograniczony czas trwania wystaw oraz szerokie grono odbiorców je odwiedzających wpływa na rodzaj i sposób eksponowania kluczowych dla wystawców zagadnień. W pracy skupiono się na analizie losów obiektów wystawowych po zakończeniu trwania imprez...

Year 2007
Year 2006
Year 2005
Year 2004

seen 1516 times