Głównym celem projektu jest opracowanie bezemisyjnej i
autonomicznej / zdalnie sterowanej koncepcji statku o napędzie
elektrycznym do przeładunku odpadów w portach.
Zadania:
1. Przygotowanie pomysłu wielozadaniowej jednostki przetwarzania
odpadów - projekt statku (WCV), w tym systemów do
podejmowania i oddawania ładunków
2. Idea WCV, w tym analiza elastyczności dla WCV - w przypadku użycia go w różnych miejscach na świecie - potrzeby w zakresie infrastruktury itp.
3. Koncepcja technologii autonomicznej / zdalnej dla WCV
4. Operacja ładowania akumulatora i koncepcja stacji brzegowej
5. Analizy hydrodynamiczne najskuteczniejszego układu
napędowego / sterowego, w tym próby modelowe autonomicznego / zdalnego podejścia WCV do dużego statku
Korzyści dla PG - hydrodynamiczne próby modelowe obejmujące
opór, napęd i manewrowość, analizy scenariuszy operacyjnych dla
różnych portów. Nowe kontakty z wysoko wykwalifikowanymi
badaczami z Tajwanu.
Details
- Project's acronym:
- ZeroWastePorts
- Financial Program Name:
- Polish-Taiwanese Joint Research
- Organization:
- Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
- Realisation period:
- 2022-05-01 - 2025-04-30
- Research team leader:
- dr inż. Maciej Reichel
- Team members:
-
- Researcher mgr inż. Hanna Pruszko
- Researcher dr inż. Karol Niklas
- Technical staff mgr inż. Mirosław Grygorowicz
- Technical staff inż. Piotr Pruszko
- project meneger dr inż. Maciej Reichel
- Realised in:
- Institute of Ocean Engineering and Ship Technology
- External institutions
participating in project: -
- Seatech Engineering sp. z o.o. (Poland)
- Ship and Ocean Industries R&D Center (Taiwan, Province of China)
- National Taiwan University (Taiwan, Province of China)
- Project's value:
- 3 804 021.82 PLN
- Request type:
- International Research Programmes
- Domestic:
- International project
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 139 times