Abstract
Opisano prace związane z modernizacją eksperymentalnego pojazdu hybrydowego PH-MAK oraz stanowiska badawczego, którego głównym elementem jest hamownia podwoziowa. Modernizacja pojazdu objęła, między innymi, wymianę gaźnikowego silnika spalinowego na zasilany wtryskowo silnik Lombardini LGW 523 MPI, zastosowanie akumulatorów żelowych nowej generacji i zakup sterownika baterii akumulatorów Badicheq, który umożliwia dokładny pomiar stanu naładowania. Stanowisko badawcze wyposażono w urządzenie do analizy gazów spalinowych Horiba MEXA 8420 z układem poboru próbki spalin CVS-62. Celem modernizacji jest uzyskanie możliwości badania różnych strategii sterowania napędem hybrydowym pojazdu podczas realizacji testów jezdnych na hamowni podwoziowej.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2004
- Bibliographic description:
- Makowski S.: Aktualny stan prac nad napędem hybrydowym pojazdów na Politechnice Gdańskiej.// / : , 2004,
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 80 times
Recommended for you
Modelowanie i symulacja napędów elektrycznych kolejowych pojazdów trakcyjnych z silnikami indukcyjnymi
- S. Judek,
- K. Karwowski,
- L. Lipiński
- + 1 authors