Analiza energetyczna autonomicznego pojazdu małej mocy z silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi. - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Analiza energetyczna autonomicznego pojazdu małej mocy z silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi.

Abstract

W rozprawie zaproponowano metodę analizy energetycznej autonomicznego pojazdu elektrycznego małej mocy. W badaniach uwzględniono wszystkie elementy składowe elektrycznego obwodu głównego tj.: źródła energii, falownika napięcia oraz silnika z magnesami trwałymi umieszczonymi wewnątrz wirnika. Rozważono rozwiązanie układu mechanicznego z bezpośrednim przekazaniem momentu z silników trakcyjnych na koła napędne. Zamodelowano w progranmie PSpice elementy składowe obwodu głównego: źródła energii, przekształtnika tranzystorowego oraz silnika IPM, oraz układ sterowania w trybie regulacji momemtu, uwzględniający metodę maksymalizacji momentu. Przeprowadzono badania symulacyjne dla fazy rozruchu, jazdy ze stałą prędkością oraz hamowania w trybie z odzyskiem energii. Określono własności trakcyjne napędu bezpośredniego, przeprowadzono analizę energetyczną. Wstępnie zweryfikowano uzyskane wyniki poprzez symulacje z wykorzystaniem programu ADVISOR, oraz poddano częściowej weryfikacji eksperymentalnej na zbudowanym stanowisku laboratoryjnym z prototypem wielobiegunowego silnika synchronicznego z wysokoenergetycznymi magnesami trwałymi.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Thesis, nostrification
Type:
praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
Language:
Polish
Publication year:
2004
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 62 times

Recommended for you

Meta Tags