Analiza energetyczna autonomicznego pojazdu małej mocy z silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi.
Abstrakt
W rozprawie zaproponowano metodę analizy energetycznej autonomicznego pojazdu elektrycznego małej mocy. W badaniach uwzględniono wszystkie elementy składowe elektrycznego obwodu głównego tj.: źródła energii, falownika napięcia oraz silnika z magnesami trwałymi umieszczonymi wewnątrz wirnika. Rozważono rozwiązanie układu mechanicznego z bezpośrednim przekazaniem momentu z silników trakcyjnych na koła napędne. Zamodelowano w progranmie PSpice elementy składowe obwodu głównego: źródła energii, przekształtnika tranzystorowego oraz silnika IPM, oraz układ sterowania w trybie regulacji momemtu, uwzględniający metodę maksymalizacji momentu. Przeprowadzono badania symulacyjne dla fazy rozruchu, jazdy ze stałą prędkością oraz hamowania w trybie z odzyskiem energii. Określono własności trakcyjne napędu bezpośredniego, przeprowadzono analizę energetyczną. Wstępnie zweryfikowano uzyskane wyniki poprzez symulacje z wykorzystaniem programu ADVISOR, oraz poddano częściowej weryfikacji eksperymentalnej na zbudowanym stanowisku laboratoryjnym z prototypem wielobiegunowego silnika synchronicznego z wysokoenergetycznymi magnesami trwałymi.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Typ:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2004
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 92 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
The computer numerical control system with permanent magnet synchronous motor servo-drives.
- K. Z. Karwowski,
- K. Karwowski,
- M. Mizan
- + 1 autorów