Analysis and generation of emotionally-charged animated gesticulation - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Analysis and generation of emotionally-charged animated gesticulation

Abstract

Przygotowano animacje komputerowe, przedstawiające gestykulację nacechowaną emocjonalnie. Wykorzystano metodę animacji z klatkami kluczowymi. Zaproponowano zestaw parametrów opisujących ruch, które sprawdzono pod kątem przydatności w klasyfikacji treści emocjonalnych w animacji. Wykorzystano metody analizy zbiorów przybliżonych. Przedstawiono możliwość wykorzystania wyników w generowaniu animacji o pożądanych cechach emocjonalnych. Przedstawiono wnioski.

Citations

  • 4

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 4

    Scopus

Cite as

Full text

download paper
downloaded 22 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Copyright (Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2005)

Keywords

Details

Category:
Conference activity
Type:
materiały konferencyjne indeksowane w Web of Science
Title of issue:
Rough Sets, Fuzzy Sets, Data Mining, and Granular Computing strony 333 - 341
Language:
English
Publication year:
2005
Bibliographic description:
Szczuko P., Kostek B..: Analysis and generation of emotionally-charged animated gesticulation, W: Rough Sets, Fuzzy Sets, Data Mining, and Granular Computing, 2005, ,.
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.1007/11548706_35
Bibliography: test
  1. Bazan, J.G., Szczuka, M.S., Wróblewski, J.: A new version of rough set exploration system. In: Alpigini, J.J, Peters, J.F., Skowron, A., Zhong, N. (eds.): RSCTC'2002. Lecture Notes in Artificial Intelligence, Vol. 2475. Springer-Verlag, Malvern (2002) 397-404 open in new tab
  2. Blair, P.: Cartoon Animation. Walter Foster Publishing, Laguna Hills (1995)
  3. Bruderlin, A., Williams, L.: Motion signal processing. Computer Graphics 29 (1995) 97-104 open in new tab
  4. Fang, A.C., Pollard, N.S.: Efficient Synthesis of Physically Valid Human Motion. ACM Transactions on Graphics, Vol. 22. ACM (2003) 417-426 open in new tab
  5. Kostek, B.: Soft Computing in Acoustics, Applications of Neural Networks, Fuzzy Logic and Rough Sets to Musical Acoustics, Physica Verlag, Heidelberg, NY (1999). open in new tab
  6. Park, J., Kang, Y., Kim, S., Cho, H.: Expressive Character Animation with Energy Constraints. Proc. Edu+Compugraphics '97. Vilamoura, Portugal (1997) 260-268
  7. Popović, J., Seitz, S.M., Erdmann, M.: Motion Sketching for Control of Rigid-Body Simulations. ACM Transactions on Graphics, Vol. 22. ACM (2003) 1034-1054 open in new tab
  8. Terra, S.C.L., Metoyer, R.A.: Performance Timing for Keyframe Animation. Proc. Eurographics/SIGGRAPH Symposium on Computer Animation (2004) 253-258 open in new tab
  9. Thomas F., Johnston O.: Disney Animation -The Illusion of Life. Abbeville Press, New York (1981)
  10. Whitepaper: Dynamic Motion Synthesis. NaturalMotion Ltd., Oxford (2004) open in new tab
  11. Williams, R.: The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet Animators. Faber & Faber (2002)
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 79 times

Recommended for you

Meta Tags