Abstract
W artykule omówiono wykorzystanie sprężonego gazu ziemnego CNG, jako paliwa napędzającego autobusy komunikacji miejskiej w Polsce. Zarówno w latach ubiegłych jak i teraz paliwo to nie jest popularne w naszym kraju głównie ze względu na duże koszty wstępne w postaci infrastruktury (stacji tankowania, warsztatów napraw) oraz samej instalacji w pojeździe. CNG stosuje się głównie we flotach pojazdów wykonujących duże przebiegi roczne na niewielkim terenie, gdyż tylko wtedy ma to uzasadnienie ekonomiczne. Jego głównymi zaletami są czynniki ekonomiczne, środowiskowe oraz zwiększenie różnorodności stosowanych paliw.
Author (1)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 83 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe
pages 656 - 657,
ISSN: 1509-5878 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2016
- Bibliographic description:
- Owczarzak W.: AUTOBUSY NAPĘDZANE CNG W POLSCE// Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe. -., nr. 6 (2016), s.656-657
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 153 times