Behavior of the exhaust valve cladding face under the service conditions - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Behavior of the exhaust valve cladding face under the service conditions

Abstract

Podczas eksploatacji silnika okrętowego kluczowym problemem jest trwałośc zaworów wylotowych a w szczególności wąskiego fragmentu - przylgni grzybka zaworu, która decyduje o szczelności zaworu.Przylgnia wykonana przez laserowe napawanie stopu kobaltu została poddana badaniom w warunkach normalnej eksploatacji silnika L22 przez 2 lata. W tym czasi silnik był zasilany zarówno paliwem lekkim jak i biopaliwem. Po zdemontowaniu głowicy i wydobyciu grzybka zaworu przylgnia została poddana ocenie optycznej. nie stwierdzono uszkodzeń poweirzchni, która w większości była błyszcząca z nielicznymi ciemnymi plamami. Z przylgni wykonano próbki, które poddano badaniom mikrostrukturalnym oraz pomiarom twardości. Nie zaobserwowano istotnych zmian w mikrostrukturze napoiny. Pomierzona twardoś była niższa niż w stanie wyjściowym ale nadal znacząco wyższa niż w stalowym podłożu. Ten typ napoin był poddany intensywnym badaniom laboratoryjnym, które obejmowały utlenianie w powietrzu w róznych temperaturach oraz korozję w gazach spalinowych. Wraz z obecnymi badaniami eksploatacyjnymi pozwalają na stwierdzenie, że zastosowana metoda utwardzania powierzchni przylgni jest przydatana w praktycznych rozwiązaniach technicznych.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 28 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Journal of KONES no. 16, pages 265 - 271,
ISSN: 1231-4005
Language:
English
Publication year:
2009
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 123 times

Recommended for you

Meta Tags