Abstract
W powszechnym rozumieniu konkurować na rynku oznacza gwarantować niskie ceny. Czy takie sformuowanie jest poptrawne? Czy fakt oferowania przez dany kraj tańszych produktów oznacza jednoznacznie, że jest on bardziej konkurencyjny na rynku międzynarodowym. Punktem wyjścia jest prawo jednej ceny (PJC). W rozdziale przedstawiono podstawowe zastrzeżenia wobec PJC i teorii parytetu sły nabywczej oraz potencjalne korzyści wynikające z wyrównywania się cen. W części empirycznej znalazło się porównanie poziomu cen w Unii Europejskiej oraz analiza zależności pomiędzy stopniem konkurencyjności a poziomem cen w krajach OECD w 2005 r.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Konkurencyjność : poziom makro, mezo i mikro strony 75 - 96
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2008
- Bibliographic description:
- Wolszczak-Derlacz J.: Cenowa konkurencujność w ujęciu międzynarodowym// Konkurencyjność : poziom makro, mezo i mikro/ ed. red. nauk. Nelly Daszkiewicz ; aut.: Nelly Daszkiewicz [et al.]. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008, s.75-96
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 118 times