Cenowa konkurencujność w ujęciu międzynarodowym - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Cenowa konkurencujność w ujęciu międzynarodowym

Abstract

W powszechnym rozumieniu konkurować na rynku oznacza gwarantować niskie ceny. Czy takie sformuowanie jest poptrawne? Czy fakt oferowania przez dany kraj tańszych produktów oznacza jednoznacznie, że jest on bardziej konkurencyjny na rynku międzynarodowym. Punktem wyjścia jest prawo jednej ceny (PJC). W rozdziale przedstawiono podstawowe zastrzeżenia wobec PJC i teorii parytetu sły nabywczej oraz potencjalne korzyści wynikające z wyrównywania się cen. W części empirycznej znalazło się porównanie poziomu cen w Unii Europejskiej oraz analiza zależności pomiędzy stopniem konkurencyjności a poziomem cen w krajach OECD w 2005 r.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
Konkurencyjność : poziom makro, mezo i mikro strony 75 - 96
Language:
Polish
Publication year:
2008
Bibliographic description:
Wolszczak-Derlacz J.: Cenowa konkurencujność w ujęciu międzynarodowym// Konkurencyjność : poziom makro, mezo i mikro/ ed. red. nauk. Nelly Daszkiewicz ; aut.: Nelly Daszkiewicz [et al.]. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008, s.75-96
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 121 times

Recommended for you

Meta Tags