Dylematy zarządzania adaptacyjnego projektem w przedsiębiorstwie mediowym - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Dylematy zarządzania adaptacyjnego projektem w przedsiębiorstwie mediowym

Abstract

Artykuł dotyczy zarządzania mediami, dlatego odpowiednio zaprezentowano próbę możliwego podejścia opartego na zwinnych metodologiach zarządzania projektami. Artykuł przedstawia kolejno media i zarządzanie nimi (przegląd literatury), charakterystykę projektów mediowych, zwinne zarządzanie projektami, analizę zwinnego podejścia i zarządzania mediami wraz z propozycją nowego pomysłu, jakim jest zwinne zarządzanie mediami (Agile Media Management) oraz wnioski. Poniższe wyniki podkreślają istotną potrzebę przyjrzenia się tej idei w ramach ważnego badania empirycznego oraz dalszego kierunku badań.

Author (1)

Cite as

Full text

download paper
downloaded 15 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC-ND open in new tab

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
Monographic publication
Title of issue:
Communication as a factor of transparency of social interaction: psychological, historical, legal, economic and political dimensions strony 411 - 424
Publication year:
2022
Bibliographic description:
J. Mrozek, O. Koval, K. Ziółkowska (pod red.), Komunikacja jako czynnik transparentności w interakcjach społecznych: wymiar psychologiczny, historyczny, prawny, ekonomiczny i polityczny (eng. Communication as a factor of transparency of social interaction psychological, historical, legal, economic and political dimensions), Wydawnictwo Centrum Badań Europy Wschodniej (CBEW) Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, 2022.
Bibliography: test
  1. PIA -Polish Information Agency was founded in 1991. open in new tab
  2. G. Sylvie, Media Management, New York 2008, p. 79. open in new tab
  3. L. Küng, Strategic Management in the Media: Theory to Practice, Los Angeles 2008, p. 4-12. open in new tab
  4. B. Sherman, Telecommunications Management. Broadcasting, Cable and the New Technologies, New York 1995, p. 5-15.
  5. Infotainment reffers mainly to all the media channels that have two advantages at the same time which is entartaining the audience together with informing them about the latest events, [w:] Collins Dictionary, Infotainment, https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/infotainment (dostęp: 29.09. 2020 r.). open in new tab
  6. W. B. Wirtz, Media and Internet Management, Wiesbaden 2011, p. 8-30. open in new tab
  7. J. Betta, A. Owczarzak-Skomra, Agile Crisis Management, "Scientific Journal of the Military University of Land Forces" 2019, vol. 51, Number 2 (192), p. 310-320. open in new tab
  8. E. Dostatni, W. Gierulski, H. Roszkowski, M. Wirkus, Zarzadzanie projektem, Warszawa 2014, s. 6-12.; A. Owczarzak-Skomra, J. Betta, Agile Crisis Management, "Scientific Journal of the Military University of Land Forces" 2019, vol. 51, nr 2 (192), p. 310-320.
  9. Agile Manifesto is more known as Agile Manifesto for Software Development. open in new tab
  10. J. Betta, A. Owczarzak-Skomra, Agile Crisis Management, "Scientific Journal of the Military University of Land Forces" 2019, vol. 51, nr 2 (192), s. 310-320. open in new tab
  11. Cobb Ch. G.,Zrozumieć Agile Project Management. Równowaga kontroli i ela- styczności, Warszawa 2012.
  12. Chrapko M., Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami, Gliwice 2013.
  13. Betta J., Owczarzak-Skomra A., Agile Crisis Management, Scientific Journal of Land Forces, vol. LI, nr 2 (192), Wrocław 2019. open in new tab
  14. Dostatni E., Gierulski W., Roszkowski H., Wirkus M., Zarządzanie projektem, Warszawa 2014. open in new tab
  15. Griffin R., Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa 2001. open in new tab
  16. Ferrell-Lowe G., Brown Ch., Managing Media Firms and Industries. What's so Special About Media Management?, Switzerland 2016. open in new tab
  17. J. Betta, A. Owczarzak-Skomra, Agile Crisis Management, "Scientific Journal of the Military University of Land Forces" 2019, vol. 51, n 2 (192), p. 310-320. open in new tab
  18. G. Ferrell-Lowe, Ch. Brown, Managing Media Firms and Industries. What's so Special About Media Management?, Switzerland 2016, p. 8. open in new tab
  19. Küng L.,Strategic Management in the Media: Theory to Practice, Los Angeles 2008. open in new tab
  20. Mintzberg H., Mintzberg on Management, Wydawnictwo Fireside Books, Alaska 2007. open in new tab
  21. Project Management Institute (editors)., A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBoK Guide), the 5th Edition, Warszawa 2013. open in new tab
  22. Rwakatiwana P., Adjei D., Application of Traditional and Agile Project Manage- ment in Consulting Firms. A Case Study of Pricewaterhouse Coopers, Szwe- cja 2009.
  23. Paterek P., Kozarkiewicz A., Zwinne zarządzanie zespołami projektowymi. Praktyki zwinne w tworzeniu wartości dla interesariuszy projektów wytwarzania oprogramowania, Kraków 2020.
  24. Pawlak M., Zarządzanie projektami, Warszawa 2022.
  25. Sherman B. Telecommunications Management, Broadcasting, Cable and the New Technologies, New York 1995.
  26. Thompson J. B., The Media and Modernity, California 1995.
  27. Trocki M., Nowoczesne zarządzanie projektami, Warszawa 2012.
  28. Ward M., Pięćdziesiąt najważniejszych problemów zarządzania, Kraków 1997. Wirtz W. B., Media and Internet Management, Germany 2011.
  29. Wirkus M., Zarządzanie projektami i procesami, Warszawa 2013.
Verified by:
No verification

seen 107 times

Recommended for you

Meta Tags