Abstract
Praca przedstawia model teoretyczny i obliczeniowy dynamicznego oddziaływania kawitującego wiru wierzchołkowego śruby okrętowej z płetwą sterową. W wyniku oddziaływania zmienia się geometria wiru, powodując generowanie wysokich pulsacji ciśnienia w otaczającej wodzie i na kadłubie okrętu. Wyniki obliczeń skonfrontowano z rezultatami pomiarów laboratoryjnych na modelach. Pokazano praktyczną przydatność modelu obliczeniowego do projektowania układu śruba-ster.
Citations
-
3
CrossRef
-
0
Web of Science
-
6
Scopus
Author (1)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 55 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.2478/v10012-007-0033-x
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Polish Maritime Research
no. 14,
pages 10 - 14,
ISSN: 1233-2585 - Language:
- English
- Publication year:
- 2007
- Bibliographic description:
- Szantyr J.: Dynamic interaction of the cavitating propeller tip vortex with the rudder// Polish Maritime Research. -Vol. 14., iss. nr 4=54 (2007), s.10-14
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.2478/v10012-007-0033-x
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 94 times