Edukacja kulturalna inżynierów - doświadczenia gdańskie = Cultural education of engineers - Gdańsk experiences
Abstract
We wstępie przywołano konsyliencję, rozwój zrównoważony, krajobraz kulturowy, memetykę, technikę informacyjną i komunikacyjną, komunikację lekcyjną i kreatywność jako argumenty dalszych rozważań o wizji kulturalnej edukacji inżynierów oraz misji temu służącej, podjętej przez autora na Politechnice Gdańskiej w 1993 r. Jako przesłanki metodyczne omówiono slogany lekcyjne: ''otwieracz do oczu'', ''zwierciadło wartości'', ''skarbnica znaczeń'', ''harmonia wszystkiego''. Załączono ilustracje przedstawiające wynik projektu kreatywnego zrealizowanego przez autora podczas warsztatów ''6th Summer School on the Preservation of Cultural Heritage - Zamość 2003''. Wykazano przydatność tematyki zachowania dziedzictwa kulturowego w kontekście zrównoważonego rozwoju do humanizacji edukacji technicznej.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Dylematy edukacji artystycznej. Tom 2, Edukacja artystyczna a potencjał twórczy człowieka strony 298 - 319
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2006
- Bibliographic description:
- Affelt W.: Edukacja kulturalna inżynierów - doświadczenia gdańskie = Cultural education of engineers - Gdańsk experiences// Dylematy edukacji artystycznej. Tom 2, Edukacja artystyczna a potencjał twórczy człowieka/ ed. pod red. Wiesławy Limont, Kamilli Nielek-Zawadzkiej. Kraków: Ofic. Wydaw. ''Impuls'', 2006, s.298-319
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 109 times