Efektywna metoda wyznaczania trasy statków żaglowych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Efektywna metoda wyznaczania trasy statków żaglowych

Abstract

Zaproponowano metodę wyznaczania suboptymalnej trasy statków żaglowych poruszających się w ograniczonym akwenie morskim. Uwzględniono przy tym dynamikę tego środowiska w tym warunki pogodowe oraz charakterystyki prędkościowe statków żaglowych. Jako kryterium optymalizacji przyjęto czas żeglugi T oraz liczbę wykonanych manewrów ω. Zaprojektowano heurystyczny algorytm oraz odpowiednią aplikację wyznaczania trasy dla ustalonych punktów startowych i docelowych. Przeanalizowano zachowanie się algorytmu w zależności od liczby zmian kierunków żeglugi oraz przyjętej ziarnistości opisu akwenu.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 191 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Copyright (Konferencja Automatyzacji Procesów Dyskretnych 2016)

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
Automatyzacja Procesów Dyskretnych. Teoria i zastosowania.T. 2 strony 235 - 244
Language:
Polish
Publication year:
2016
Bibliographic description:
Życzkowski M.: Efektywna metoda wyznaczania trasy statków żaglowych// Automatyzacja Procesów Dyskretnych. Teoria i zastosowania.T. 2/ ed. Andrzej Świerniak Gliwice: Wydawnictwo Pracowni Komputerowej Jacka Skalmierskiego, 2016, s.235-244
Bibliography: test
  1. Daniel K., Nash A., Koenig S., Felner A.: Theta *: Any-Angle Path Planning on Grids, vol. 39, 2010, p. 533-579. open in new tab
  2. Dijkstra E.: A Note on Two Probles in Connexion with Graphs, Numer. Math., 1959, vol. 1, no. 1, p. 269-271. open in new tab
  3. Goluch T., Ocetkiewicz K., Giaro K.: Koala graph theory internet service, 2015 vol. 19, no. 4, p. 455-470.
  4. Jurdziński M.: Podstawy Nawigacji Morskiej. Wydawnictwo Akademii Morskiej w Gdyni, 2003. open in new tab
  5. Kerwin J.: A velocity prediction program for ocean racing yachts revised to February 1978, M.I.T. Ocean Eng. Rep. No 78-11, MIT, Cambridge, MA, 1978.
  6. Krawczyk H., C2 NIWA -The Centre of Competence for Novel Infrastructure of Workable Applications, TASK Quarterly, Vol. 19., nr 4, 2015, p. 357-369 open in new tab
  7. Langbein J.,Stelzer R., Fruhwirth T, A Rule-Based Approach to Long-Term Routing for Autonomous Sailboats,Springer, Proceedings of the 4th International Robotic Sailing Conference, Lübeck, 2011, p. 193-204 open in new tab
  8. Philpott A, Henderson S.,Teirney D.: A Simulation Model for Predicting Yacht Match Race Outcomes, Oper. Res., 2004,vol. 52, no. 1, p. 1-16. open in new tab
  9. Philpott A., Mason A.: Optimising yacht routes under uncertainty, Proc. 15th Chesap. Sail. Yacht Symp. Annapolis, MD, 2001. open in new tab
  10. Philpott A., Sullivan R., Jackson P.:Yacht velocity prediction using mathematical programming, Eur. J. Oper. Res., May 1993,vol. 67, no. 1, p. 13-24. open in new tab
  11. Stelzer R.: Autonomous Sailboat Navigation -Novel Algorithms and Experimental Demonstration, PhD Thesis, Centre for Computational Intelligence, De Montfort University, UK, 2012. open in new tab
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 87 times

Recommended for you

Meta Tags