Efektywna metoda wyznaczania trasy statków żaglowych - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Efektywna metoda wyznaczania trasy statków żaglowych

Abstrakt

Zaproponowano metodę wyznaczania suboptymalnej trasy statków żaglowych poruszających się w ograniczonym akwenie morskim. Uwzględniono przy tym dynamikę tego środowiska w tym warunki pogodowe oraz charakterystyki prędkościowe statków żaglowych. Jako kryterium optymalizacji przyjęto czas żeglugi T oraz liczbę wykonanych manewrów ω. Zaprojektowano heurystyczny algorytm oraz odpowiednią aplikację wyznaczania trasy dla ustalonych punktów startowych i docelowych. Przeanalizowano zachowanie się algorytmu w zależności od liczby zmian kierunków żeglugi oraz przyjętej ziarnistości opisu akwenu.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 193 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (Konferencja Automatyzacji Procesów Dyskretnych 2016)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Tytuł wydania:
Automatyzacja Procesów Dyskretnych. Teoria i zastosowania.T. 2 strony 235 - 244
Język:
polski
Rok wydania:
2016
Opis bibliograficzny:
Życzkowski M.: Efektywna metoda wyznaczania trasy statków żaglowych// Automatyzacja Procesów Dyskretnych. Teoria i zastosowania.T. 2/ ed. Andrzej Świerniak Gliwice: Wydawnictwo Pracowni Komputerowej Jacka Skalmierskiego, 2016, s.235-244
Bibliografia: test
  1. Daniel K., Nash A., Koenig S., Felner A.: Theta *: Any-Angle Path Planning on Grids, vol. 39, 2010, p. 533-579. otwiera się w nowej karcie
  2. Dijkstra E.: A Note on Two Probles in Connexion with Graphs, Numer. Math., 1959, vol. 1, no. 1, p. 269-271. otwiera się w nowej karcie
  3. Goluch T., Ocetkiewicz K., Giaro K.: Koala graph theory internet service, 2015 vol. 19, no. 4, p. 455-470.
  4. Jurdziński M.: Podstawy Nawigacji Morskiej. Wydawnictwo Akademii Morskiej w Gdyni, 2003. otwiera się w nowej karcie
  5. Kerwin J.: A velocity prediction program for ocean racing yachts revised to February 1978, M.I.T. Ocean Eng. Rep. No 78-11, MIT, Cambridge, MA, 1978.
  6. Krawczyk H., C2 NIWA -The Centre of Competence for Novel Infrastructure of Workable Applications, TASK Quarterly, Vol. 19., nr 4, 2015, p. 357-369 otwiera się w nowej karcie
  7. Langbein J.,Stelzer R., Fruhwirth T, A Rule-Based Approach to Long-Term Routing for Autonomous Sailboats,Springer, Proceedings of the 4th International Robotic Sailing Conference, Lübeck, 2011, p. 193-204 otwiera się w nowej karcie
  8. Philpott A, Henderson S.,Teirney D.: A Simulation Model for Predicting Yacht Match Race Outcomes, Oper. Res., 2004,vol. 52, no. 1, p. 1-16. otwiera się w nowej karcie
  9. Philpott A., Mason A.: Optimising yacht routes under uncertainty, Proc. 15th Chesap. Sail. Yacht Symp. Annapolis, MD, 2001. otwiera się w nowej karcie
  10. Philpott A., Sullivan R., Jackson P.:Yacht velocity prediction using mathematical programming, Eur. J. Oper. Res., May 1993,vol. 67, no. 1, p. 13-24. otwiera się w nowej karcie
  11. Stelzer R.: Autonomous Sailboat Navigation -Novel Algorithms and Experimental Demonstration, PhD Thesis, Centre for Computational Intelligence, De Montfort University, UK, 2012. otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 91 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi