Energetuc aspect of diesel engine operotion - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Energetuc aspect of diesel engine operotion

Abstract

W artykule zaproponowano interpretację wartościującą działania, które (podobnie jak przedstawione mechanice klasycznej działania Hamiltona i Maupertiusa oraz działanie wynikające ze zmiany pędu ciała) jest rozpatrywane jako wielkość fizyczna o jednostce miary zwanej dżulosekundą [dżulsekunda]. Przedstawiono oryginalną metodę analizy i oceny działania silników o zapłonie samoczynnym w ujęciu energetycznym dla potrzeb eksploatacyjnych. Do uzasadnienia przydatności tak interpretowanego działania zastosowano jednorodny proces Poissona i proces semi-Markowa. Procesy te umożliwiły skonstruowanie modelu przebiegu pogarszania się działania silnika o zapłonie samoczynnym z upływem czasu jego funkcjonowania. Modelem tym jest więc proces losowy Poissona lub semi-Markowa. Wykazano też, że do identyfikacji walorów energetycznych silnika może być (i powinien) zastosowany rachunek całkowy. Rozważania dotyczące energetycznego aspektu działania silników o zapłonie samoczynnym przedstawiono na przykładzie silników okrętowych napędu głównego statków morskich

Cite as

Full text

download paper
downloaded 24 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Combustion Engines no. R. 48, pages 84 - 92,
ISSN: 2300-9896
Language:
English
Publication year:
2009
Bibliographic description:
Girtler J.: Energetuc aspect of diesel engine operotion// Combustion Engines. -Vol. R. 48., iss. nr 2 (2009), s.84-92
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 117 times

Recommended for you

Meta Tags