Abstract
W pilarkach ramowych, w których rama piłowa jest napędzana poprzez mechanizm korbowy, generowana przez ramę piłową siła bezwładności oddziaływuje na fundament pilarki oraz na jej układ napędowy. W niniejszym artykule przedstawiono sposób eliminacji tych niekorzystnych zjawisk. Autorzy zaprezentowali dynamicznie wyrównoważony hybrydowy układ napędu ramy piłowej, w którym występuje akumulator energii kinetycznej przyłączony równolegle do układu napędowego. Dzięki temu rozwiązaniu wyeliminowano dynamiczne oddziaływania na podłoże, możliwe było zmniejszenie wymiarów pilarki, fundament stał się zbędny oraz można było zwiększyć ilość skoków ramy piłowej.
Citations
-
1 4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
2 3
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuł w czasopiśmie z listy filadelfijskiej
- Published in:
-
European Journal of Wood and Wood Products (HOLZ ALS ROH-UND WERKSTOFF)
no. 60,
edition 3,
pages 202 - 206,
ISSN: 0018-3768 - Language:
- English
- Publication year:
- 2002
- Bibliographic description:
- Wasielewski R., Orłowski K.: Hybrid dynamically balanced saw frame drive// HOLZ ALS ROH-UND WERKSTOFF. -Vol. 60., iss. 3 (2002), s.202-206
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.1007/s00107-002-0290-4
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 178 times
Recommended for you
ANALIZA EKONOMICZNA PRODUKCJI WARSTW LICOWYCH PODŁÓG KLEJONYCH WARSTWOWO
- K. Orłowski,
- A. Walichnowski