Informacyjna warstwa przestrzeni komercyjnej - smart city a wizerunek miasta - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Informacyjna warstwa przestrzeni komercyjnej - smart city a wizerunek miasta

Abstract

W artykule przedstawiono wielopoziomowy wpływ technologii informacyjnych na przestrzeń miasta. Na wstępie zaprezentowano krótką charakterystykę smart city, która została rozpatrzona w kontekście przestrzeni komercyjnych. W dalszej części rozważono kwestię "ukrytej" inteligencji wspomagającej w mieście różnorodne procesy. Omówiono także zasięg emisji informacji w przestrzeni komercyjnej. Najważniejsze miejsce w artykule zajmuje jednak inteligencja przestrzeni, która w sposób widoczny przekształca wizerunek miasta. Zaprezentowano innowacyjne technologie wykorzystywane w reklamie, które mogą mieć swoje zastosowanie w budowaniu przestrzeni architektonicznej. Informacyjną warstwę przestrzeni komercyjnych zilustrowano realizacjami integrującymi w miejskiej przestrzeni technologie informacyjne i oświetleniowe. Dotyczy to zarówno akcji tymczasowych, jak i stałych struktur architektonicznych, modyfikowanych efektami multimedialnymi. Celem artykułu jest zaakcentowanie, że poza wieloma rozwiązaniami ściśle technicznymi, smart city powinno zapewnić swoim użytkownikom także wysokiej jakości przestrzeń architektoniczną, która może być sposobem na promocję miast i może przynosić zyski.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Studia Informatica Pomerania pages 169 - 182,
ISSN: 2451-0424
Language:
Polish
Publication year:
2012
Bibliographic description:
Życzkowska K.: Informacyjna warstwa przestrzeni komercyjnej - smart city a wizerunek miasta// Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego : Informatyka w mieście - w społeczeństwie informacyjnym. -., nr. nr 721 (2012), s.169-182
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 87 times

Recommended for you

Meta Tags