Kategoria doskonałości w szkolnictwie wyższym - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Kategoria doskonałości w szkolnictwie wyższym

Abstract

Cel: Zaakcentowanie miejsca i znaczenia kategorii doskonałości w zarządzaniu instytucjami szkolnictwa wyższego oraz określenie uwarunkowań towarzyszących jej zastosowaniom. Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: Wykorzystano metodę studium literatury wg koncepcji zaproponowanej przez J. Creswella. Wnioski i rekomendacje płynące z rozważań oparto, przede wszystkim, na podejściu indukcyjnym. Wyniki/wnioski: Przedstawiono czynniki determinujące skuteczność wprowadzania i realizacji zasady doskonalenia przy uwzględnieniu charakterystycznych cech tych instytucji, w tym ograniczeń i zagrożeń towarzyszących ich działalności. Obok korzyści i zalet wskazano negatywne konsekwencje nieprzemyślanego posługiwania się pojęciem doskonałości w kontekście funkcjonowania szkolnictwa wyższego. Ograniczenia: Wybrano jedynie niektóre aspekty dotyczące zagadnienia doskonałości w odniesieniu do szkolnictwa wyższego. Badania mają charakter ograniczony do studium literatury światowej i obserwacji własnych. Zastosowanie praktyczne: Wskazane w artykule czynniki wspierające i bariery oraz typowe problemy związane z realizacją działań doskonalących wynikają z wielu praktycznych doświadczeń i powinny być uwzględnione przez personel uczelni odpowiedzialny za doskonalenie w ramach konkretnych projektów. Oryginalność/wartość poznawcza: Artykuł porządkuje wiedzę dotyczącą kategorii doskonałości i doskonalenia w szkolnictwie wyższym i wskazuje czynniki, które powinny być przedmiotem dociekań w tym zakresie.

Citations

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cite as

Full text

download paper
downloaded 67 times
Publication version
Accepted or Published Version
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15199/46.2022.6.2
License
Copyright (2022 Author(s))

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach
Published in:
Problemy Jakości pages 10 - 17,
ISSN: 0137-8651
Language:
Polish
Publication year:
2022
Bibliographic description:
Grudowski P.: Kategoria doskonałości w szkolnictwie wyższym// Problemy Jakości -Vol. LIV,iss. 6 (2022), s.10-17
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15199/46.2022.6.2
Sources of funding:
  • Free publication
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 108 times

Recommended for you

Meta Tags