Kierunki standaryzacji w zdalnym nauczaniu - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Kierunki standaryzacji w zdalnym nauczaniu

Abstract

Dziedzina zdalnego nauczania rozwija się dzięki wielu współpracującym organizacjom i konsorcjom. Opracowały one kilkadziesiąt specyfikacji i modeli referencyjnych, z których część została zaakceptowana jako standardy takich organizacji jak ISO czy IEEE. Artykuł zawiera przegląd najważniejszych instytucji zajmujących się dziedziną zdalnego nauczania oraz wskazuje ich wkład w dotychczasowe dokonania dziedziny. Wskazano także obszary, na których koncentrują się prace - w zakresie struktur danych dla zdalnego nauczania oraz w zakresie konstrukcji systemów. W artykule wskazano standardy, a także najważniejsze specyfikacje, które są współcześnie powszechnie stosowane przez twórców materiałów edukacyjnych i producentów narzędzi wspomagających zdalne nauczanie. Przedstawiono także pewne krytyczne spojrzenie na dotychczasowe osiągnięcia standaryzacji.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne no. T. 13, pages 181 - 188,
ISSN: 1732-1166
Language:
Polish
Publication year:
2007
Bibliographic description:
Landowska A.: Kierunki standaryzacji w zdalnym nauczaniu// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. T. 13., (2007), s.181-188
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 72 times

Recommended for you

Meta Tags