Kompleksowa ocena nośności ramowego wiaduktu żelbetowego. Uaktualnienie parametrów modelu na podstawie badań eksperymentalnych
Abstract
W artykule opisano stosunkowo prostą metodę aktualizacji parametrów modelu na podstawie obciążeń próbnych. Podczas ponownych badań obciążeniowych, przeprowadzonych po 12 latach eksploatacji, stworzono model, którego parametry, w tym wytrzymałość betonu na rozciąganie oraz pozioma sztywność podpór, zostały zaktualizowane na podstawie testów odbiorczych. Przeprowadzono analizę parametryczną, uwzględniając nieliniowe obliczenia z możliwością zarysowania żelbetu. Zarejestrowano symulowane wartości ugięć całkowitych, sprężystych i trwałych. Na ich podstawie wybrano parametry modelu. Określone parametry zastosowano do projektowania obciążenia próbnego w 2023 roku, które następnie zostało przeprowadzone. Uzyskano dobrą zgodność wyników teoretycznych z eksperymentalnymi na średnim poziomie 90,4%.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Inżynieria i Budownictwo
pages 442 - 447,
ISSN: 0021-0315 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2024
- Bibliographic description:
- Żółtowski K., Kalitowski P., Binczyk M.: Kompleksowa ocena nośności ramowego wiaduktu żelbetowego. Uaktualnienie parametrów modelu na podstawie badań eksperymentalnych// Inżynieria i Budownictwo -,iss. 7 (2024), s.442-447
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 0 times
Recommended for you
Symulacje numeryczne testów zderzeniowych barier ochronnych
- K. Wilde,
- D. Bruski,
- S. Burzyński
- + 3 authors