Abstract
Powrót obowiązkowej matematyki na egzaminie maturalnym po prawie 30 latach to spora zmiana. Od maja 2010 roku matematykę będą zdawać wszyscy przystępujący do matury jako przedmiot obowiązkowy. Tymczasem według międzynarodowych badań edukacyjnych PISA (Programme for International Student Assessment, OECD), w dziedzinie matematyki polscy uczniowie nie wypadają najlepiej – poniżej średniej europejskiej. Aby nie wywołać zapaści wyników egzaminacyjnych oraz oswoić opinię publiczną (w tym oczywiście uczniów) z nowym obowiązkowym przedmiotem, należało znacząco obniżyć standardy. Dodatkowo minimum, które gwarantuje zdanie egzaminu, to 30% punktów na poziomie podstawowym. Jednakże docelowo planowane zmiany w sposobach kształcenia na poziomie ponadgimnazjalnym oraz na egzaminie maturalnym mają wydobywać na pierwszy plan podstawowe cele kształcenia uczniów – umiejętność modelowania, myślenia strategicznego i rozumowania.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Pismo PG
pages 41 - 43,
ISSN: 1429-4494 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2008
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 98 times