Abstract
Należy zrewidować poglądy na temat wielkopowierzchniowych obiektów handlowo-usługowych. Modernistyczne wizje miast zakładały tworzenie schierarchizowanych ośrodków usługowych - osiedlowych, dzielnicowych i centralnych. Socjalistyczne miasta nigdy w pełni nie wykształciły powyższych ośrodków. W wielu przypadkach ułomne struktury polskich miast zostały w ostatnim czasie dopełnione, niezbędnymi dla właściwego funkcjonowania, centrami handlowo - usługowymi. Dzięki nim zmniejszyły się długości podróży na trasach dom - usługi. W całej Europie policentryzacja miast opiera się na budowaniu nowych ośrodków miejskich w rejonach węzłów komunikacji zbiorowej, w Polsce ośrodki te wciąż jeszcze są realizowane w rejonach skrzyżowań głównych arterii kołowych.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Problem suburbanizacji strony 264 - 269
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2005
- Bibliographic description:
- Załuski D.: Miasta krótkich dróg// Problem suburbanizacji/ ed. pod red. Piotra Lorensa. Warszawa: Urbanista, 2005, s.264-269
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 186 times