Abstract
Pierwowzorem tej idei jest most Song Han z obrotowym pylonem w miejscowości Dan Nang w Wietnamie. Autora urzekła prostota jego konstrukcji i funkcjonalność, polegająca na tym, że każdej wielkości statek może przepłynąć po obróceniu przęsła z obrotowym pylonem wokół osi pionowej o 90 stopni. Zastanawiając się nad problemem budowy mostów o dużych rozpiętościach, autor doszedł do wniosku, że obecnie stosowana metoda montażu mostów wantowych polegająca na ich wysuwaniu z przyczółka (tzw. metoda najazdowa) nie musi być jedyną metodą montażu takich mostów. Mosty wantowe można także kształtować jako konstrukcje z obrotowymi pylonami, realizowane całkowicie na lądzie, a następnie obracane wokół osi pionowej pylonów. Ograniczeniem stosowania mostów z obrotowymi pylonami jest jedynie opłacalna rozpiętość przęsła głównego, która zdaniem autora niniejszego opracowania wynosi 250 - 300 mb. Oznacza to, że w przypadku zastosowania dwóch pylonów obrotowych szerokość przeprawy może wynosić bez podpór pośrednich, dla mostu zbudowanego całkowicie na lądzie, nawet 500 - 600 mb.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Przegląd Budowlany
pages 14 - 17,
ISSN: 0033-2038 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Niewitecki S.: Mosty obrotowe o dużych rozpiętościach - idea, kształtowanie, wady i zalety// Przegląd Budowlany. -., nr. nr 3 (2009), s.14-17
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 253 times
Recommended for you
Przeprawa w Sobieszewie - koncepcja współczesnego mostu zwodzonego
- T. Kołakowski,
- W. Kosecki,
- S. Niewitecki
- + 1 authors
BADANIA KOMPOZYTOWEGO MOSTU DLA PIESZYCH
- J. Chróścielewski,
- M. Miśkiewicz,
- Ł. Pyrzowski
- + 1 authors