Opracowanie koncepcji oraz programów pilotowych modyfikacji mapy optymalnych prędkości obrotowych wrzeciona
Abstract
Podczas obróbki przedmiotów o małych gabarytach, dobór najbardziej korzystnej prędkości obrotowej wrzeciona w trakcie obróbki, jest realizowany na podstawie uogólnionego warunku Liao-Younga. Częstotliwość drgań samowzbudnych typu chatter może być różna dla różnych punktów powierzchni obrabianej. Dlatego tworzona jest mapa optymalnych prędkości obrotowych. W przypadku obrabiania przedmiotów ponadgabarytowych, wspomniana wcześniej metoda jest modyfikowana poprzez uwzględnienie własności dynamicznych urządzenia, procesu skrawania i zmiany konfiguracji układu związanej ze zmianą w czasie położenia przedmiotu oraz narzędzia. Rezultatem jest modyfikacja metody tworzenia mapy optymalnych prędkości obrotowych, biorąc pod uwagę wykorzystanie jej w obróbce przedmiotów wielkogabarytowych oraz wdrażając pilotowy program symulacji komputerowych do nadzorowania procesu skrawania.
Authors (3)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- W : Projektowanie Mechatroniczne. Zagadnienia wybrane strony 75 - 82
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Kaliński K. J., Mazur M., Kapliński J.: Opracowanie koncepcji oraz programów pilotowych modyfikacji mapy optymalnych prędkości obrotowych wrzeciona// Projektowanie mechatroniczne. Zagadnienia wybrane/ ed. Michał Mańka Kraków: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie Katedra Robotyki i Mechatroniki, 2017, s.75-82
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 167 times