Opracowanie koncepcji oraz programów pilotowych modyfikacji mapy optymalnych prędkości obrotowych wrzeciona - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Opracowanie koncepcji oraz programów pilotowych modyfikacji mapy optymalnych prędkości obrotowych wrzeciona

Abstract

Podczas obróbki przedmiotów o małych gabarytach, dobór najbardziej korzystnej prędkości obrotowej wrzeciona w trakcie obróbki, jest realizowany na podstawie uogólnionego warunku Liao-Younga. Częstotliwość drgań samowzbudnych typu chatter może być różna dla różnych punktów powierzchni obrabianej. Dlatego tworzona jest mapa optymalnych prędkości obrotowych. W przypadku obrabiania przedmiotów ponadgabarytowych, wspomniana wcześniej metoda jest modyfikowana poprzez uwzględnienie własności dynamicznych urządzenia, procesu skrawania i zmiany konfiguracji układu związanej ze zmianą w czasie położenia przedmiotu oraz narzędzia. Rezultatem jest modyfikacja metody tworzenia mapy optymalnych prędkości obrotowych, biorąc pod uwagę wykorzystanie jej w obróbce przedmiotów wielkogabarytowych oraz wdrażając pilotowy program symulacji komputerowych do nadzorowania procesu skrawania.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 49 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
W : Projektowanie Mechatroniczne. Zagadnienia wybrane strony 75 - 82
Language:
Polish
Publication year:
2017
Bibliographic description:
Kaliński K. J., Mazur M., Kapliński J.: Opracowanie koncepcji oraz programów pilotowych modyfikacji mapy optymalnych prędkości obrotowych wrzeciona// Projektowanie mechatroniczne. Zagadnienia wybrane/ ed. Michał Mańka Kraków: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie Katedra Robotyki i Mechatroniki, 2017, s.75-82
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 167 times

Recommended for you

Meta Tags