Abstract
Artykuł przedstawia algorytm optymalizujący transformację wyników pomiarów bloków i sekcji kadłuba statku z uwzględnieniem ograniczeń. Optymalizacji podlega suma odległości pomiędzy mierzonymi punktami, a korespondującymi punktami w modelu CAD, uwzględniając jedno z dwóch możliwych ograniczeń: wspólna płaszczyzna, albo wspólna oś. Transformacja wyników pomiarów wykonywana jest wcelu przeprowadzenia porównania faktycznych wymiarów sekcji i bloków kadłuba z wartościami projektowymi. W artykule zaprezentowano przykład transformacji punktów zmierzonych na styku dwóch sekcji dna podwójnego statku.
Author (1)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 12 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Measurement Automation Monitoring
pages 597 - 601,
ISSN: 2450-2855 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Kniat A.: Optymalizacja transformacji wyników pomiarów bloków kadłuba statku z uwzględnieniem ograniczeń// Pomiary Automatyka Kontrola. -., nr. nr 6 (2010), s.597-601
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 108 times