Paradoksy w zarządzaniu organizacją - wejście do czy wyjście z labiryntu - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Paradoksy w zarządzaniu organizacją - wejście do czy wyjście z labiryntu

Abstract

W artykule przedstawiono cechy zarządzania współczesną organizacją konstatując, że nieodłącznym elementem każdej organizacji są paradoksy strategiczne. Przedstawiono konstrukcję paradoksu według M. Lewis, na którą składa się identyfikacja: źródeł występujących napięć, przyczyn ich wzmacniania towarzyszących poszukiwaniu rozwiązań lub będących wynikiem reakcji obronnych oraz propozycja wykorzystania paradoksów jako źródła wiedzy przy poszukiwaniu niekonwencjonalnych metod zarządzania organizacją w warunkach nieprzewidywalnego i niepewnego otoczenia. Na przykładzie współczesnego uniwersytetu zidentyfikowano źródła paradoksów strategicznych, wskazano negatywne skutki ich rozwiązywania oraz możliwości wykorzystania w zarządzaniu uczelnią na poziomie tworzenia strategii, jej treści oraz kontekstu strategicznego.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 88 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-SA open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Przedsiębiorczość i Zarządzanie no. XIV, edition z.13 cz.1, pages 53 - 64,
ISSN: 1733-2486
Language:
Polish
Publication year:
2013
Bibliographic description:
Leja K.: Paradoksy w zarządzaniu organizacją - wejście do czy wyjście z labiryntu// Przedsiębiorczość i Zarządzanie. -Vol. XIV., iss. z.13 cz.1 (2013), s.53-64
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 375 times

Recommended for you

Meta Tags