Abstract
W artykule przedstawiono cechy zarządzania współczesną organizacją konstatując, że nieodłącznym elementem każdej organizacji są paradoksy strategiczne. Przedstawiono konstrukcję paradoksu według M. Lewis, na którą składa się identyfikacja: źródeł występujących napięć, przyczyn ich wzmacniania towarzyszących poszukiwaniu rozwiązań lub będących wynikiem reakcji obronnych oraz propozycja wykorzystania paradoksów jako źródła wiedzy przy poszukiwaniu niekonwencjonalnych metod zarządzania organizacją w warunkach nieprzewidywalnego i niepewnego otoczenia. Na przykładzie współczesnego uniwersytetu zidentyfikowano źródła paradoksów strategicznych, wskazano negatywne skutki ich rozwiązywania oraz możliwości wykorzystania w zarządzaniu uczelnią na poziomie tworzenia strategii, jej treści oraz kontekstu strategicznego.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Przedsiębiorczość i Zarządzanie
no. XIV,
edition z.13 cz.1,
pages 53 - 64,
ISSN: 1733-2486 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Leja K.: Paradoksy w zarządzaniu organizacją - wejście do czy wyjście z labiryntu// Przedsiębiorczość i Zarządzanie. -Vol. XIV., iss. z.13 cz.1 (2013), s.53-64
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 375 times