Abstract
Artykuł pokazuje, jak realizowanie zasad demokracji jest warunkowane stosowaniem narzędzi public relations. Wolność wypowiedzi, możliwość współdecydowania o przyszłości społeczeństwa, udział w wyborach to działania charakterystyczne dla krajów demokratycznych, a urzeczywistnianie ich jest możliwe dzięki i poprzez profesjonalne PR. Historia demokracji pokazuje również, że prowadzenie działań PR jest możliwe tylko w ustroju demokratycznym: przejrzystość relacji, komunikacja dwustronna, duża rola opinii publicznej i konieczność informowania wedle zasady "społeczeństwo ma prawo być informowane [ Yve Lee] to istota działań public relations, działań, które mogą być doceniane i mogą przynieść wymierne korzyści społeczne jest demokracja. Słowa kluczowe: Public relations, demokracja, komunikacja, propaganda.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Społeczeństwo, wiedza, demokracja strony 203 - 211
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2008
- Bibliographic description:
- Hope E.: Public relations w służbie demokracji// Społeczeństwo, wiedza, demokracja/ ed. red. nauk. Jacek Kochanowski. Łódź: Wydawnictwo ''Wschód-Zachód'', 2008, s.203-211
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 132 times