Abstrakt
Artykuł pokazuje, jak realizowanie zasad demokracji jest warunkowane stosowaniem narzędzi public relations. Wolność wypowiedzi, możliwość współdecydowania o przyszłości społeczeństwa, udział w wyborach to działania charakterystyczne dla krajów demokratycznych, a urzeczywistnianie ich jest możliwe dzięki i poprzez profesjonalne PR. Historia demokracji pokazuje również, że prowadzenie działań PR jest możliwe tylko w ustroju demokratycznym: przejrzystość relacji, komunikacja dwustronna, duża rola opinii publicznej i konieczność informowania wedle zasady "społeczeństwo ma prawo być informowane [ Yve Lee] to istota działań public relations, działań, które mogą być doceniane i mogą przynieść wymierne korzyści społeczne jest demokracja. Słowa kluczowe: Public relations, demokracja, komunikacja, propaganda.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Społeczeństwo, wiedza, demokracja strony 203 - 211
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2008
- Opis bibliograficzny:
- Hope E.: Public relations w służbie demokracji// Społeczeństwo, wiedza, demokracja/ ed. red. nauk. Jacek Kochanowski. Łódź: Wydawnictwo ''Wschód-Zachód'', 2008, s.203-211
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 132 razy