Abstract
W artykule stawiam tezę – powtarzając za „„Standardami profesjonalnych public relations”- o konieczności wysuwania na plan pierwszy - we wszelkich działaniach w obszarze public relations - ich zgodności z wartościami i normami etycznymi, ponieważ wszelkie działania public relations są nie tylko realizowane w przestrzeni społecznej, ale mają istotny wpływ na kształt, kondycję społeczeństwa, również na budowę demokracji i społeczeństwa obywatelskiego. Budowanie zaufania – nie tylko do organizacji – ale i w społeczeństwie współczesnym tzw „społeczeństwie ryzyka” jest ważnym elementem pracy PR-owca – poprzez stosowanie przejrzystej, rzetelnej komunikacji, opartej na prawdziwych informacjach, emitowanych przez jawne źródła. Wiedza, doświadczenie, znajomość narzędzi PR nie decydują jeszcze o profesjonalizmie – dopiero korzystanie z nich z odpowiedzialnością, świadomością konsekwencji – dla zleceniodawcy, społeczeństwa i samego wykonawcy, dołożenie starań, aby działania nie były destrukcyjne dla żadnej ze stron, mogą w pełni zasługiwać na miano działań profesjonalnych. Konieczność uzgadniania interesów wszystkich stron procesu PR może być też źródłem dylematów etycznych specjalistów PR, dylematów związanych z ochroną wartości jak np. lojalność – wobec zleceniodawcy, interesariuszy, społeczeństwa. Doświadczenie, wiedza, odpowiedzialność stanowią tzw triadę profesjonalizmu, a to oznacza, że profesjonalista public relations w pełni powinien uznawać i korzystać z wartości tak własnego doświadczenia, doświadczenia praktyków jak i dorobku naukowego dziedziny.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2020
- Bibliographic description:
- Hope E.: Public relations w społeczeństwie// / : , 2020, s.63-79
- Sources of funding:
-
- Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego Towarzystwo Komunikacji Społecznej
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 257 times