Abstract
Artykuł podkreśla społeczny charakter działań public relations, wzajemne oddziaływanie organizacji i społeczeństwa i stawia tezę, że kryterium etyczności działań public relations jest ich stopień zaangażowania lub wpływu na społeczeństwo: jeśli realizowana na rzecz podmiotu zlecającego strategia PR jest korzystna tylko dla jednej lub dwóch stron tzw trójkąta etycznego – zleceniodawcy i podmiotu realizującego, z pominięciem korzyści społecznych, działanie takie możemy uznać za nieetyczne. O etyczności czy nieetyczności zachowań specjalistów PR można więc mówić oceniając wpływ realizowanych zadań na społeczeństwo.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
pages 47 - 56,
ISSN: 2083-8611 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Hope E.: Społeczny charakter public relations- praca specjalisty PR w społeczeństwie i dla społeczeństwa// Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. -., nr. 185 (2014), s.47-56
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 308 times