Społeczny charakter public relations- praca specjalisty PR w społeczeństwie i dla społeczeństwa - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Społeczny charakter public relations- praca specjalisty PR w społeczeństwie i dla społeczeństwa

Abstract

Artykuł podkreśla społeczny charakter działań public relations, wzajemne oddziaływanie organizacji i społeczeństwa i stawia tezę, że kryterium etyczności działań public relations jest ich stopień zaangażowania lub wpływu na społeczeństwo: jeśli realizowana na rzecz podmiotu zlecającego strategia PR jest korzystna tylko dla jednej lub dwóch stron tzw trójkąta etycznego – zleceniodawcy i podmiotu realizującego, z pominięciem korzyści społecznych, działanie takie możemy uznać za nieetyczne. O etyczności czy nieetyczności zachowań specjalistów PR można więc mówić oceniając wpływ realizowanych zadań na społeczeństwo.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 49 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach pages 47 - 56,
ISSN: 2083-8611
Language:
Polish
Publication year:
2014
Bibliographic description:
Hope E.: Społeczny charakter public relations- praca specjalisty PR w społeczeństwie i dla społeczeństwa// Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. -., nr. 185 (2014), s.47-56
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 252 times

Recommended for you

Meta Tags