Abstrakt
Artykuł podkreśla społeczny charakter działań public relations, wzajemne oddziaływanie organizacji i społeczeństwa i stawia tezę, że kryterium etyczności działań public relations jest ich stopień zaangażowania lub wpływu na społeczeństwo: jeśli realizowana na rzecz podmiotu zlecającego strategia PR jest korzystna tylko dla jednej lub dwóch stron tzw trójkąta etycznego – zleceniodawcy i podmiotu realizującego, z pominięciem korzyści społecznych, działanie takie możemy uznać za nieetyczne. O etyczności czy nieetyczności zachowań specjalistów PR można więc mówić oceniając wpływ realizowanych zadań na społeczeństwo.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
strony 47 - 56,
ISSN: 2083-8611 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Hope E.: Społeczny charakter public relations- praca specjalisty PR w społeczeństwie i dla społeczeństwa// Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. -., nr. 185 (2014), s.47-56
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 308 razy