Społeczny charakter public relations- praca specjalisty PR w społeczeństwie i dla społeczeństwa - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Społeczny charakter public relations- praca specjalisty PR w społeczeństwie i dla społeczeństwa

Abstrakt

Artykuł podkreśla społeczny charakter działań public relations, wzajemne oddziaływanie organizacji i społeczeństwa i stawia tezę, że kryterium etyczności działań public relations jest ich stopień zaangażowania lub wpływu na społeczeństwo: jeśli realizowana na rzecz podmiotu zlecającego strategia PR jest korzystna tylko dla jednej lub dwóch stron tzw trójkąta etycznego – zleceniodawcy i podmiotu realizującego, z pominięciem korzyści społecznych, działanie takie możemy uznać za nieetyczne. O etyczności czy nieetyczności zachowań specjalistów PR można więc mówić oceniając wpływ realizowanych zadań na społeczeństwo.

Cytuj jako

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach strony 47 - 56,
ISSN: 2083-8611
Język:
polski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Hope E.: Społeczny charakter public relations- praca specjalisty PR w społeczeństwie i dla społeczeństwa// Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. -., nr. 185 (2014), s.47-56
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 303 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi