Abstract
Artykuł prezentuje projekt realistycznej wizualizacji terenu rzeczywistego na podstawie danych pochodzšcych z Geograficznych Systemów Informacyjnych GIS (ang. Geographical Information Systems). Ze względu na złożoność i niedokładność przechowywanych danych geograficznych od systemu takiego należy oczekiwać pracy w dwóch etapach: off-line'owym i on-line'owym. Etap off-line'owy powinien dokonywać konwersji danych z formatu GIS na postać odpowiednią dla algorytmów renderowania (taką postać pośrednią nazwaliśmy modelem terenu dla wizualizacji, ang. Terrain Model for Visualization). Na bazie tej postaci etap on-line'owy może dopiero efektywnie generować obraz. W artykule opisano oba etapy, wskazano trudności w ich realizacji i wskazano drogi ich przezwyciężenia.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuł w czasopiśmie z listy filadelfijskiej
- Language:
- English
- Publication year:
- 2005
- Bibliographic description:
- Lebiedź J., Mieloszyk K.: Real terrain visualisation on the basis of GIS Data. // . -., (2005),
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 104 times