Abstrakt
Artykuł prezentuje projekt realistycznej wizualizacji terenu rzeczywistego na podstawie danych pochodzšcych z Geograficznych Systemów Informacyjnych GIS (ang. Geographical Information Systems). Ze względu na złożoność i niedokładność przechowywanych danych geograficznych od systemu takiego należy oczekiwać pracy w dwóch etapach: off-line'owym i on-line'owym. Etap off-line'owy powinien dokonywać konwersji danych z formatu GIS na postać odpowiednią dla algorytmów renderowania (taką postać pośrednią nazwaliśmy modelem terenu dla wizualizacji, ang. Terrain Model for Visualization). Na bazie tej postaci etap on-line'owy może dopiero efektywnie generować obraz. W artykule opisano oba etapy, wskazano trudności w ich realizacji i wskazano drogi ich przezwyciężenia.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie z listy filadelfijskiej
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2005
- Opis bibliograficzny:
- Lebiedź J., Mieloszyk K.: Real terrain visualisation on the basis of GIS Data. // . -., (2005),
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 104 razy