Rewizja przybliżonej metody szacowania oporu całkowitego kadłuba płynącego w przechyle - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Rewizja przybliżonej metody szacowania oporu całkowitego kadłuba płynącego w przechyle

Abstract

Na tle innych obiektów pływających jacht żaglowy wyróżnia się m.in. tym, że choć jest zaprojektowany jako pojazd poruszający się w pozycji wyprostowanej, to jednak znaczną część czasu żegluje w przechyle. Dlatego tak ważne jest poznanie zachodzących wtedy zjawisk, zwłaszcza związanych z oporem hydrodynamicznym. W artykule zaprezentowano porównanie oparte na weryfikacji wybranej, przybliżonej metody oszacowania zmian oporu całkowitego gołego kadłuba w wyniku jego przechylania się, polegającej na sprawdzeniu wykonanym metodą numeryczną (CFD) i eksperymentalną (przez badania modelowe). Obliczenia uproszczone oparto na metodach opracowanych w ramach serii Delft (The Delft Systematic Yacht Hull Series, DSYHS). W artykule przedstawiono wyniki oszacowań dla wybranego jachtu żaglowego.

Citations

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cite as

Full text

download paper
downloaded 15 times
Publication version
Accepted or Published Version
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.17814/mechanik.2019.1.7
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Mechanik no. 1, pages 42 - 45,
ISSN: 0025-6552
Language:
Polish
Publication year:
2019
Bibliographic description:
Karczewski A., Malinowska K., Pruszko H.: Rewizja przybliżonej metody szacowania oporu całkowitego kadłuba płynącego w przechyle// Mechanik. -Vol. 1., (2019), s.42-45
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.17814/mechanik.2019.1.7
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 180 times

Recommended for you

Meta Tags