Abstract
Na tle innych obiektów pływających jacht żaglowy wyróżnia się m.in. tym, że choć jest zaprojektowany jako pojazd poruszający się w pozycji wyprostowanej, to jednak znaczną część czasu żegluje w przechyle. Dlatego tak ważne jest poznanie zachodzących wtedy zjawisk, zwłaszcza związanych z oporem hydrodynamicznym. W artykule zaprezentowano porównanie oparte na weryfikacji wybranej, przybliżonej metody oszacowania zmian oporu całkowitego gołego kadłuba w wyniku jego przechylania się, polegającej na sprawdzeniu wykonanym metodą numeryczną (CFD) i eksperymentalną (przez badania modelowe). Obliczenia uproszczone oparto na metodach opracowanych w ramach serii Delft (The Delft Systematic Yacht Hull Series, DSYHS). W artykule przedstawiono wyniki oszacowań dla wybranego jachtu żaglowego.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (3)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.17814/mechanik.2019.1.7
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Mechanik
no. 1,
pages 42 - 45,
ISSN: 0025-6552 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2019
- Bibliographic description:
- Karczewski A., Malinowska K., Pruszko H.: Rewizja przybliżonej metody szacowania oporu całkowitego kadłuba płynącego w przechyle// Mechanik. -Vol. 1., (2019), s.42-45
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.17814/mechanik.2019.1.7
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 180 times