Abstract
Obecnie stan techniczny większości dróg wodnych w regionie, w tym międzynarodowej drogi wodnej E-70, nie pozwala na prowadzenie żeglugi towarowej na większości jej odcinków. Dla dostosowania polskich dróg wodnych do wymagań określonych w porozumieniu AGN (Europejska Konwencja AGN - Europejskie Porozumienie w Sprawie Wielkich Dróg Żeglownych o Międzynarodowym Znaczeniu) przewidującym, że drogi śródlądowe o znaczeniu międzynarodowym powinny mieć parametry co najmniej IV klasy, wystąpi potrzeba podjęcia wielu przedsięwzięć inwestycyjnych. Przedstawiono aktualny stan oraz bariery techniczne występujące na śródlądowych drogach wodnych Pomorza oraz wskazano na czynniki konieczne do przywrócenia żeglugi śródlądowej.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (2010 Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Wodnych i Melioracyjnych ; Politechnika Gdańska. Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska)
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Inżynieria Morska i Geotechnika
ISSN: 0867-4299 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Bolt A., Sterpejkowicz-Wersocki W.: Stan i możliwości rozwoju dróg wodnych w regionie// Inżynieria Morska i Geotechnika. -., nr. nr 6 (2010),
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 100 times